Két KRESZ módosításon is dolgozik a kormány – erről is beszélt Lázár János csütörtökön azon a sajtótájékoztatón, amelyet eredetileg a március 1-jétől élesedő új tömegközlekedési tarifarendszerről tartott.
Az építési és közlekedési miniszter kifejtette, hogy egy kis és egy nagy KRESZ módosítás van az asztalon. Előbbi jóval előrehaladottabb. Ez ugyanis már túljutott a közigazgatási egyeztetésen
és beterjesztik a kormány elé.
Ha minden terv szerint halad, a parlament már a tavaszi ülésszakban szavazhat róla. A kis KRESZ módosítás tartalmazni fogja egyebek mellett az elektromos rollerek és a többi új közlekedési eszköz kérdését, illetve nagyobb hangsúlyt helyet a kerékpárosok és a gyalogosok védelmére.
Ezzel párhuzamosan folyik az úgynevezett nagy KRESZ módosítása, amely a több mint öt évtizedes jogszabályt újítaná meg alapjaiban. Ennek kapcsán a kormányzat ötven szakmai szervezettel kíván asztalhoz ülni. Abban próbálnak konszenzust teremteni, hogy egyáltalán ki kell-e nyitni a KRESZ általános reformjának a kérdését. Eddig a visszajelzések alapján a válasz egyértelműen igen, mivel a KRESZ fölött eljárt az idő.
Lázár János azt mondta, hogy szélesíteni kívánják erről a párbeszédet és társadalmiasítani is kívánják. Azt is felvetette, hogy
akár konzultáció is indokolt lehet, hogy a KRESZ egyes irányait megvitassák.
Megemlítette a jogosítvány megszerzésének eljárását, és az alapvető szabályok érdemi felülvizsgálatát is. Szerinte, ha ezt a javaslatcsomagot az ősszel be tudja vinni a kormány elé, akkor legkorábban 2026-ban léphet életbe az új KRESZ Magyarországon.
Egyre biztosabb, hogy megújul a KRESZ – megy az ötletelés a változásokrólKétnapos konferencián vitatták meg a hazai közlekedési ágazat szakértői a KRESZ átalakításának irányait, amelyről egyelőre túl sokat továbbra sem lehet tudni. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.