Célegyenesbe fordult a magyar kormány által első alkalommal meghirdetett lakásbiztosítási kampány, amelynek keretében az ügyfelek térítésmentesen felülvizsgálhatják és újraköthetik szerződéseiket. Az eddig közel 270 ezer szerződést megmozgató, ezzel az előzetes becsléseket is felülmúló kampány keretében átlagosan minden tizedik magyar család lakásbiztosítása korszerűbbé vált. A rendkívüli időszak a húsvéti ünnep miatt április 2-án éjfélig tart – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A tárca értékelése szerint a rendkívüli időszak eddigi eredményei mind a biztosítói piac élénkítését, mind a penetráció növelését tekintve felülmúlták az előzetes várakozásokat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium céljainak megfelelően a biztosítók közti díj- és szolgáltatási verseny kiélezetté vált, a szereplők aktívak – a legtöbben kedvezményes ajánlatokkal is igyekeznek meggyőzni a fogyasztókat. Az általános szakmai vélekedés szerint a kampánnyal sikerült a háztartásokat is megmozgatni
– fogalmaz a minisztérium, hozzátéve, hogy kampányidőszak során jelentős mértékben nőtt a lakásbiztosítási penetráció, a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött szerződés átdolgozások pedig egyformán gyakoriak voltak.
A teljesen új szerződéseknek, valamint a biztosítóváltás nélküli és a biztosítóváltással egybekötött átdolgozásoknak köszönhetően közel 15 ezer milliárd forintnyi ingatlanvagyon kapott korszerű védelmet.
A kampányidőszak rámutatott, hogy a különböző értékesítési csatornák egyformán fontosak a kellően megalapozott döntéshozatalhoz: online az ügyfelek utazás, sorban állás és időbeli kötöttségek nélkül tekinthetik meg az ajánlatokat, kedvezményeket, szerződési feltételeket, míg a személyes ügyintézés nagyobb teret ad a testre szabott szakmai tanácsadásra.
„Míg március első heteiben a fogyasztók érezhetően megfontoltan vizsgálták a lehetőségeket, a kampány hajrája már egyértelműen a cselekvésről szól. Az utolsó napokban ennek a tendenciának a további erősödésére számítunk, a becslések szerint a teljes aktivitás megközelítheti a 350 ezret is. A kampány tapasztalatainak, eredményeinek kiértékelésében, valamint további javaslatok megfogalmazásában kérjük a szakmai szövetségek közreműködését. Abban a tekintetben is optimisták vagyunk, hogy a kampány eléri a hosszú távú célját, miszerint minél többen foglalkozzanak a biztosításukkal rendszeresen, és tudatosan a szolgáltatási tartalmat, a fedezettséget vizsgálják a díjak mellett” – mondta el Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter.
A lakásbiztosítással rendelkezők a biztosítótársaságoknál, bankjuknál, a biztosításközvetítőknél, valamint az interneten elérhető kalkulátorok és ajánlatok segítségével tájékozódhatnak szerződéseik újrakötéséről. A lehetőség a lakáshitelekhez kapcsolódó, a társasházbiztosítások mellett megkötött, valamint a felmondás pillanatában nem díjrendezett lakásbiztosításokra is kiterjed. Utóbbi esetben az átszerződéshez az ügyfélnek a felmondási idő utolsó napjáig rendeznie kell a díjhátralékot. A szerződések – indoklási kötelezettség nélkül – írásban, legkésőbb április 2-án éjfélig beérkezett felmondó nyilatkozatban szüntethetők meg és köthetők újra.
Lakásbiztosítási kampány: erős hajrá várhatóA szerződéskötési határidő közeledtével vélhetően még inkább felerősödik az érdeklődés a lakásbiztosítási kampány iránt a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. várakozásai szerint. A társaság úgy tapasztalja, hogy a személyes tanácsadás szerepe is fontos a kampányban, miközben a kiegészítő biztosítási elemek iránt is növekszik az érdeklődés. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.