Ahogyan az várható volt, jelentős díjkedvezményekkel készültek a biztosítók a március elsejével elindult, egy hónapos lakásbiztosítási kampányra. A díjkalkulátorok tanúsága szerint a biztosítót váltó vagy a jelenlegi szolgáltatójuknál új szerződést kötő ügyfelek évente akár több tízezer forintot is spórolhatnak a váltással, így mindenképpen érdemes áttekinteni a lehetőségeket.
Az akciós ajánlatok leggyakoribb eleme a díjkedvezmény, amely többnyire 10 és 30 százalék között mozog, de szerencsés esetben elérhető akár 50 százalékos „diszkont” is.
Ehhez számos módon hozzájuthatnak az ügyfelek: így például gyakori az online szerződéskötéshez kapcsolódó vagy az online kapcsolattartással elérhető kedvezmény, de sok esetben honorálják a szolgáltatók a meglévő szerződést, a hűségidő vállalását vagy a más típusú biztosítási szerződését meglétét/megkötését is. Miután kampányidőszakról van szó, nyereménysorsolások és ajándékok is szerepelnek az eszköztárban. Természetesen a biztosítók mellett a közvetítők is aktivizálták magukat. A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. által működtetett Biztosításipiac.hu portálon március végéig szerződést kötő ügyfelek pénznyeremény-sorsoláson vesznek részt.
A nagy kérdés persze változatlanul az, hogy mekkora lesz végül az az ügyfélréteg, amelyet a kampány megmozgat: a százezres nagyságrendre vonatkozó becslések mindenesetre annak tükrében nem tűnnek túlzónak, hogy jelenleg nagyjából 3,3 millió lakossági vagyonbiztosítási szerződés él a piacon.
Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára a kampány indulása kapcsán tartott pénteki sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy annak egyik fő célja a piaci verseny erősítése, ám ennek nemcsak a szerződések árában, hanem a tartalmában is tükröződnie kell: ezt azt jelenti, hogy nemcsak olcsóbb, hanem jobb védelmet nyújtó termékek is megjelennek a piacon. Túri Anikó szerint örvendetes, hogy már a kampány indulása előtti időszak is jelentős érdeklődést hozott, a biztosítók között már érdemben nőtt a verseny, és arra lehet számítani, hogy intenzív, izgalmas kampányidőszak jön most. A minisztérium várakozása a kampány kapcsán az – emelte ki az államtitkár –, hogy nő a szerződésszám, a biztosítások ár-érték aránya javul, miközben jobb, a korábbiaknál korszerűbb termékek jelennek meg a piacon. A kampány kiemelt célja a hazai piacra jellemző alulbiztosítottság csökkentése is, a sokszor hosszú évekkel ezelőtt kötött, elavult szerződések ugyanis nem nyújtanak megfelelő védelmet váratlan helyzetek bekövetkezésére: pedig fontos, hogy a rögzített biztosítási összegek fedezzék az esetleges újjáépítés költségét.
A Világgazdaság vidcastsorozata a lakásbiztosítási kampányról – 2. részMindenkinek érdemes rászánnia magát, hogy átnézze a meglévő lakásbiztosítási szerződését, és feltérképezze a biztosítók kínálatát – mondta a Világgazdaság lakásbiztosítási kampányról szóló vidcastsorozatának második részében Bara Ágnes, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. szakértője. Hozzátette: a meglévő szerződéseinket azért is érdemes átnézni, mert nagy az esélye annak, hogy már két-három éve – vagy még régebben – köttettek, így a tartalmukban már nem felelnek meg a jelenlegi állapotoknak: elég csak arra gondolni, hogy egy ingatlan értéke mennyit változhatott az elmúlt évek alatt. A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy a biztosítók február 15-ig minden, lakásbiztosítással rendelkező ügyfélnek megküldték az értesítést az élő szerződésükkel kapcsolatban, amelyben a felmondáshoz szükséges legfontosabb adat, a kötvényszám is szerepel. Fontos – tette hozzá –, hogy az írásbeli felmondás beérkezésétől számított 30. napon szűnik meg a szerződés, az újat ennek tudatában érdemes megkötni, ügyelve arra, hogy ne legyen olyan időszak, amikor a lakáson nincs biztosítási védelem. Ami a megfelelő konstrukció kiválasztását illeti, Bara Ágnes szerint, ha valaki nem biztos a dolgában, nyugodtan kérheti tanácsadó segítségét: ám a mai, online tarifálórendszerek segítségével már nagy pontossággal összehasonlíthatók a termékek. A szakértő szerint várhatóan nagyon sokan élnek majd a biztosítóváltás lehetőségével, hiszen 3,3 millió élő szerződés van a piacon: ez azt jelenti, hogy ha csak az ügyfelek nagyjából 10 százaléka vált, akkor is 300 ezer új szerződés születik majd. Hozzávetőleg egymillió olyan lakóingatlan is van az országban, amely nincs biztosítva, és remélhetőleg ezek egy része is megjelenik majd a kampányban. Bara Ágnes ismét felhívta a figyelmet a magyarországi lakásbiztosítások magas – öt év feletti – átlagos korára, és ehhez kapcsolódóan az alulbiztosítottság veszélyeire. Az utóbbi kapcsán rámutatott: a szerződéskötés előtt mindenképp érdemes újra megbecsülni az ingatlanunk és a benne lévő ingóságok valós értékét, illetve egy esetleges felújítás várható költségét annak érdekében, hogy az új biztosításunk már megfelelő fedezetet nyújtson. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.