Habár gyártótelephely-specifikus kihívások befolyásolták az Audi Hungariát a 2023-as üzleti évben, mégis 9,102 milliárd euró (3599 milliárd forint) árbevételt ért el, és összesen 343 millió euró (136 milliárd forint) értékű beruházást hajtott végre. A győri vállalat a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 663 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén.
Éves jelentése bemutatásakor az Audi közölte: a tavalyi évben 1 660 425 motor, köztük 114 058 elektromos hajtás készült. A győri gyártósorokról összesen 177 775 gépjármű gördült le (beleértve az SKD-gyártást) a Rába-parti városban.
A gazdasági kihívások nagy terheket róttak a 2023-as pénzügyi évre, de az Audi Hungaria továbbra is kiemelt szereplője a magyar gazdaságnak: jelentős mértékben hozzájárul a GDP-hez, az exporthoz és a foglalkoztatottsághoz Magyarországon
– mondta Michael Breme, aki Alfons Dintner helyét vette át az Audi Hungaria igazgatóságának élén. Breme hozzátette: „A további sikeresség alapját munkatársaink, a kompetenciák folyamatos fejlesztése és a jövőbe mutató Next Level-stratégia képezi.”
A cég 2023-as éve olyan jól sikerült, hogy rekordméretű bónuszt fizethet: ennek az értéke a fizetés 1,8-szerese lesz.
A vállalat számos új projektbe ruházott be, köztük az új PPE (Premium Platform Electric) elektromos hajtás, valamint az EA888 R4 Otto motor sorozatgyártásába. A vállalat 1993-as alapítása óta az összberuházás értéke elérte a 12,5 milliárd eurót (4943 milliárd forintot), ezzel az Audi Hungaria a magyar járműipar legnagyobb beruházója.
„A versenyképességünk fenntartása a kiélezett piaci és költséghelyzetben új kihívások elé állít bennünket. Folyamatosan dolgozunk gazdaságosságunk és pénzügyi teljesítményünk javításán, hogy felkészülten várjuk a jövő kihívásait” – mondta dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, beszerzés, IT és compliance területért felelős igazgatósági tagja, aki szintén megjegyezte: az Audi Hungaria 2023-as teljesítményét nagymértékben befolyásolták egyedi hatások.
Az Audi vezérigazgatója, Gernot Doellner eközben úgy nyilatkozott, hogy továbbra is
tartja magát a cégcsoport ahhoz a tervéhez, hogy 2026-ban dobja piacra az utolsó belső égésű motorral hajtott járművét.
A legutóbbi esztendő kihívásait részletezve Patrick Heinecke négy fő tételre hívta fel a figyelmet:
Mindezeket szem előtt tartva továbbra is szigorú költségtervezéssel halad tovább a cég, hiába a remek eredmények.
Michael Breme az idei évre szóló prognózisát azzal kezdte, hogy „veszélyes útszakasz következik”, mivel a külső tényezők zavarossá teszik a kilátásokat. Ezért tartja fontosnak, hogy a saját erejükre támaszkodjanak, ennek alapját pedig véleménye szerint az iparág legerősebb termelési hálózata szolgáltatja:
Az emberekben és a számokban rejlik vállalatunk sikeressége.
Ő is megjegyezte, hogy optimalizálniuk kell a költségstratégiát, és akkor 2024-ben és a távoli jövőben is sikeres maradhat a cégcsoport.
Világszinten az Audi 69,9 milliárd eurós bevétellel zárta 2023-at, a cash flow pedig 4,7 milliárd eurón állt az év végén. Jürgen Rittersberger pénzügyi igazgató azonban úgy nyilatkozott:
a cégcsoportnál a cash flow várhatóan 2,5-3,5 milliárd euró közé esik majd, főleg a beruházások miatt.
Amúgy is kihívásokkal teli 2024-re számítanak: a globális tervekről nyilatkozva az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner szerint rugalmasak ugyan a dátumok, de megkérdőjelezhetetlen az elektromos hajtásra átállás. A legrózsásabb tervek szerint az évtized végére ebből legalább akkora bevételt generál majd a vállalat, mint a belsőégésű motorokkal ellátott járművekből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.