Huszonhét hajó állt alakzatba, és szólaltatta meg a kürtjeit, miután a Bibic nevű hajó elhúzott köztük egy kifeszített magyar zászlóval – tudósított a demonstrációról az Index.
Idén a hagyományos kirajzás – amelyen mintegy négyezer utas vett részt a járművek fedélzetén – egy békés tiltakozással kapcsolódott össze, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) és a Személyhajósok Szövetsége a Duna-parti Építési Szabályzat tervezett módosítása ellen tiltakozott ilyen módon. Mint hangsúlyozták, az utóbbiban azt rögzítenék a fővárosi döntéshozók, hogy
az érintett partszakaszon 24 kikötő helyett kilencet használhatnak majd a hajók.
Ebben az esetben azonban nagymértékben megnövekedne a hajóforgalom, miközben a folyamatosan működő motorok zajt és szmogot okoznának.
A kikötőmegszüntetések ellen tiltakozó Mahosz-elnök, Tóth Mihály kiemelte: négymillió ember utazik Budapesten hajókkal, ami a fővárosba érkező teljes turizmus 80 százaléka. Nemzetgazdasági kérdésről van tehát szó,
Budapestnek ugyanis az az egyik fő vonzereje, hogy a Duna pont kettészeli.
Rámutattak: fontos turisztikai elemet befolyásolnának a szabálymódosítással. Ráadásul a hajóforgalom ráhordja az utasokat az éttermekre, szállodákra is. Senki nem vizsgálta az ilyen irányú hatásait a módosításnak – érveltek a tervezett módosítás ellen.
Vészhelyzet van: tiltakoznak a budapesti kikötőmegszüntetések ellen a hajósokTízezer hajós megélhetése kerül veszélybe, ha a főváros a Duna-part építési szabályzatának tervezett módosításában foglaltak szerint a jövő évtől kitiltja a nagy hajókat a legtöbb kikötőjéből, és kikötőket szüntet meg. Nem megszüntetni kell a budapesti kikötőket, hanem újakat létesíteni a két hajózási szervezet szerint. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.