Márciusban 1 296 500 utast regisztrált a Budapest Airport, ezzel 10,5 százalékkal meghaladja a koronavírus-járvány előtti 2019-es rekordév azonos időszakát. Az elmúlt hónapban 21,7 százalékkal több utast és 40,7 százalékkal százalékkal több árut kezeltek a ferihegyi repülőtéren, mint 2023-ban ilyenkor. Főleg az utóbbi adat szembetűnő, mert a 23 720 tonnát lebonyolító cargoüzletág 6865 tonnával überelte az eddigi abszolút rekordot jelentő 22 206 tonnás tavaly novemberi eredményt. A reptéren 9468 le- és felszállást könyveltek el márciusban – közli cikkében az AIRportal.hu.
Az oldal emlékeztet: az idei első negyedévben 3 millió 472 ezer utas fordult meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ez a 2019-es év azonos időszakának forgalmához képest 10,2, míg a tavalyihoz viszonyítva 19,8 százalékos növekedés.
Az első három hónapban összesen 61 940 tonna árut kezeltek Ferihegyen, 17 560 tonnával, 39,6 százalékkal többet annál, amennyit 2023-ban ugyanilyenkor rögzítettek.
A szakportál kiemeli: az elmúlt tizenkét havi árumennyiség (2023. április – 2024. március, gördülő adat) elérte a 218 866 tonnát.
Szintént az AIRportal.hu hívja fel rá a figyelmet, hogy helyi idő szerint március 29-én a hajnali órákban szállt fel a Sinotrans első áruszállító járata a dél-kínai Kuangtung tartományban fekvő Sencsenből Budapest irányába.
Bár a Budapest Airport hivatalos bejelentésére ezzel kapcsolatban még várni kell, a közlemény szerint hetente háromszor, szerdánként, péntekenként és vasárnaponként repül, és ez idő alatt egy irányban több mint 170 tonnás kapacitást nyújt majd a járat.
Sencsen neve többek között a Magyarországon gyárat építő BYD kapcsán is ismerős lehet, innen származik ugyanis a kínai vállalatóriás, melynek a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi üzemében elektromos autók készülnek majd – kifejezetten az európai piacra. A gyár a tervek szerint három éven belül kezdi meg a termelést, de már megjelentek az első álláshirdetések, és megkezdődött az építkezés előkészítése is.
A BYD eladásai egyébként márciusban megközelítették a 140 ezer darabot, ami 36,3 százalékos növekedés az előző évhez képest, míg a tölthető (plug-in) hibridek értékesítési volumene 56,4 százalékkal, 161 729 darabra emelkedett.
A reptér visszavásárlása a rendszerváltás utáni időszak messze legnagyobb tranzakciója, ebből fakadóan bonyolult és komplex feladat, hiszen a repteret eladni könnyű, visszavásárolni azonban nehéz – reagált egy, az adásvételt firtató újságcikkre nemrégiben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
A tárca szerint a hitelezői konzorciummal való megegyezés legalább annyira fontos, mint az eladóval történő megállapodás. Éppen ezért ezek a tárgyalások egymással párhuzamosan zajlottak, több tucat bankkal és nemzetközi alappal kellett megállapodni.
A Budapest Airportot az Airport Holdingtól veszi meg a magyar állam, amelyben
A vételárral kapcsolatban annyi ismert, hogy értékében és bonyolultságában is sokszorosan meghaladja a Vodafone felvásárlását. Három éve, 2021-ben már volt egy kísérlet a repülőtér visszaszerzésére, akkor 4,4 milliárd euróra becsülték fel. Tavaly szeptemberben a Bloomberg arról cikkezett, hogy 4 milliárd eurós lehet a mostani deal, ami mai árfolyamon számolva mintegy 1720 milliárd forint. Azt is tudni, hogy a katari állami beruházási alap pénzügyi vagy stratégiai befektetőként csatlakozhatna majd a konzorciumhoz.
Legfrissebben Orbán Viktor hétfőn a parlamentben jelentette be, hogy az üzlet napokon belül lezárulhat. Erről részletesen ebben a cikkben számoltunk be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.