Kis túlzással egymást fogja érni az újonnan elkészült magyarországi autópályák átadása – ez derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium tájékoztatásából, amelyet a 444-nek küldött.
A Lázár János vezette tárca azt közölte a lappal, hogy még az idén, tehát nagyjából bő fél év alatt
három gyorsforgalmi útszakaszt is forgalomba helyeznek.
További jó hír, hogy ebből kettőt heteken belül, még május elején, aminek különösen örülhetnek a nyaralását tervezők, legyen szó tranzitforgalomról vagy magyar közlekedőkről.
Az első, küszöbönálló átadás az M44-es újabb szakasza Lakitelek és Szentkirály között. Az ÉKM elmondta, hogy ennek a műszaki átadás-átvétele már lezárult, jelenleg a forgalombahelyezési eljárás folyik. De már nem sokáig, ugyanis a megnyitását május elejéig tervezik.
Bár csak néhány kilométerről van szó, a fejlemény mégis nagy jelentőségű, hiszen jócskán lerövidíti a Kecskemét és a Tisza-híd közötti kapcsolatot. Ráadásul lehetővé teszi a gyorsabb haladást, miután két települést is elkerül. Az M44-es egyébként jelenleg a Tiszától Békéscsabáig használható, de folyamatosan zajlik a bővítése:
Ennyit az M44-esről, következik az M6-os. Mint kiderült, a hajrában van a dél-dunántúli sztráda utolsó szakaszának, a Bóly és országhatár közötti nagyjából húsz kilométeres rész átadása is. Ennél ugyancsak a végére ért a műszaki eljárás, a közlekedés előtt pedig két ütemben nyitják meg az új pályát.
És még mindig nincs vége, ugyanis az előrejelzések szerint decemberre befejeződik az M85-ös Fertőrákost és Sopront az országhatárral összekapcsoló szakaszának az építése is.
Bejelentések sora: megvan, mikor indul az M1-es, az M7-es és az M3-as autópálya bővítése – ezermilliárdokból rakják rendbe a magyar utakatTízéves útfejlesztési programot kezd meg a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) – erről is beszélt a cég vezérigazgatója a Világgazdaságnak. Az MKIF 35 évre kapta meg a magyar államtól a gyorsforgalmi úthálózat jelentős részének üzemeltetését, fenntartását és bővítését. Németh Tamás a lapunknak adott interjújában kitér a koncesszió költségeire, az útépítő vállalkozókra, az árazásra, a magyar autópályák minőségére, a profitvárakozásukra, valamint az M1-esen tavaly tavasszal bekövetkezett tömegbaleset körülményeire is. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.