BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
200910_1020_DCSBudapest 20200910 Vegyes 2020 Mol vezérigazgató Fotó Dömötör CSaba Nemzeti Sport Hernádi Zsolt20200910 Hernadi Zsolt Fotó:Dömötör Csaba

Mol-vezér: Oroszországnak jár a taps, maradnak a belső égésű autók az utakon, az Újpest jobb, mint a Fradi

Hernádi Zsolt többek között arról beszélt a Mandinernek, hogy eljön-e az elektromos autók időszaka és kik nyerészkednek a háborús szankciókon. A Mol elnök-vezérigazgatója szerint 2035 után is engedélyezni fogják a fosszilis üzemanyagokat; minden EU-s zöldcél egy politikai kampány megvalósulása volt; az európai ipar döglődik, Oroszország él, és folytatja a háborút, ezért jár a taps; az Újpest jobb, mint a Fradi.

„Nincs olyan matematika, amely alapján 2035 után teljesen le lehetne cserélni a fosszilis üzemanyaggal hajtott gépjárműveket. Az új, tisztán elektromos hajtású vagy konnektoros hibrid kocsik eladási aránya a régióban alacsony. Magyarországon 2023-ban mindössze 5 százalék volt, az arányuk a teljes hazai állományban nem éri el az 1 százalékot. Nyilvánvaló, hogy az elektromos járművek nem holnap fogják megoldani a közlekedés problémáját, ha egyáltalán megoldják” – mondta a Mandinernek Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.

200910_1020_DCSBudapest 20200910 Vegyes 2020 Mol vezérigazgató Fotó Dömötör CSaba Nemzeti Sport Hernádi Zsolt20200910 Hernadi Zsolt Fotó:Dömötör Csaba
Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója szerint az Újpest jobb, mint a Fradi / Fotó: Dömötör Csaba

Hernádi Zsolt: továbbra is engedélyezni fogják a fosszilis üzemanyagokat

Hernádi a portálnak rámutatott, 

Szerinte ezek alapján nem nehéz kiszámolni, hogy 2035 után is mennyi fut majd belőlük az utakon. 

Az uniós jogalkotók még tavaly áprilisban fogadták el azt a rendeletet, amely alapján 2035-től az új személygépkocsik és haszongépjárművek állományának átlagos kibocsátását 100 százalékkal kell csökkenteni. Az utolsó pillanatban azonban bekerült a jogszabályba, hogy a bizottság köteles kidolgozni a szén-dioxid-semleges üzemanyaggal hajtott járművek nyilvántartásba vételére vonatkozó szabályokat is. Ezzel kapcsolatban a Mol-vezér úgy fogalmazott: „Ha engem kérdez, arra számítok, hogy továbbra is engedni fogják a fosszilis üzemanyagokat, és azt fogják szabályozni, hogy milyen legyen a megújuló üzemanyag bekeverési aránya.” Hozzátette: neki 

az az érzése, hogy 2035 után az Európai Unióban futó autók több mint 50 százaléka még mindig hagyományos hajtású lesz,

sőt a szám közelebb lesz a 70, mint az 50 százalékhoz. Úgy gondolja, hogy párhuzamosan lesznek jelen a különböző technológiák.

Minden EU-s zöldcél egy politikai kampány megvalósulása

Az éghajlatváltozás elleni küzdelemről beszélve kiemelte az Egyesült Államokat, ahol a kormány adó-visszatérítésekkel, kedvezményekkel ösztönzi a gazdasági szereplőket, amelyek „szépen át is alakulnak annak rendje és módja szerint.” Úgy véli, az Európai Unió ugyanakkor büntet, adót vet ki, bezárással fenyeget. Hangsúlyozta: „Ez az egyik problémánk. A másik, hogy eddig

minden EU-s zöldcél egy politikai kampány megvalósulása volt.” 

Az Oroszországból származó kőolaj feldolgozásának leállítása két problémát vet fel véleménye szerint. Az egyik, hogy mennyivel fog többe kerülni, ha nem a Barátság vezetéken, hanem másik útvonalon hozzák be jóval drágábban, mivel egyesek visszaélnek a monopolhelyzetükkel. Utóbbival a horvát tranzitdíjra utalt. Mert ez „nemcsak Magyarországnak, hanem az egész régiónak problémát okoz. A szlovákiai finomító termelésének kétharmada exportra megy Csehországba, Lengyelországba és Ausztriába. Ha az általa használt kőolaj megdrágul, neki is el kell gondolkodnia a termékpaletta fenntarthatóságán.” 

Sok pénzt keresnek az orosz–ukrán háborún

Hernádi Zsolt kitért az orosz–ukrán háborúra is, melyet nem lehet pártolni. A mostani szankciós politika viszont határozattan nem a helyes válasz – jelentette ki. „Csupán arra jó, hogy kitűzhessék a zászlajukra a politikusok, hogy léptek valamit. És néhány ember egyébként nagyon sok pénzt keres rajta. Nagy multinacionális cégek, kísérők, oldalhajózók. ” Közölte: az erőltetett leválás az orosz energiaforrásokról strukturálisan magasabb energiaárakat és magasabb volatilitást hozott. Szerinte

az európai ipar döglődik, Oroszország meg él, és folytatja a háborút. Jár a taps.

Arra, hogy a Molon megy keresztül szinte minden, ami újrahasznosítható, és 2035-re 65 százalékos újrahasznosítási arányt tűztek ki, így felelt: „Az értékes hulladék nyersanyag, amit itthon kell tartani, és a hazai gazdaság szolgálatába kell állítani. Ez is szuverenitási kérdés.” Az a tervük, hogy a Mohu Zrt. 2030-tól 1,5 millió tonnányi alapanyagot tud biztosítani a hazai gazdaságnak ahhoz, hogy mechanikailag vagy kémiailag hasznosítsa, energia formájában felhasználja vagy lebomló hulladékként bioüzemanyagok alapanyagául használja a tengernyi hulladékot. 

Az Újpest jobb, mint a Fradi

Hernádi arra a kérdésre is válaszolt a Mandinernek, hogy a Mol miért pont az Újpestet vásárolta meg az NB I-es klubok közül.

„Azért, mert kell még egy olyan csapat, mint a Fradi, és ennek az egyetlen esélye, amelyik meg tudja ezt csinálni, az az Újpest. És az Újpest megérdemli, hogy végre legyen egy olyan tulajdonosa, amely hajlandó bele hitet és pénzt is fektetni – magyarázta a Mol elnöke, majd arra is reagált, utolérheti-e az Újpest a Ferencvárost: „Az Újpest jobb, mint a Fradi.”

Hernádi egyéb sporttal kapcsolatos kérdésre is válaszolt röviden. Így kiderült, hogy jelenleg Szoboszlai Dominik a kedvenc magyar játékos, és a Mol azért támogatja a magyar sportot, mert hinni kell a sikerekben. A nyári labdarúgó-Eb-ről azt mondta, nagyon nehéz csoportban vagyunk, és ha sikerül továbbjutnunk, az már fantasztikus siker.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.