A HonestFood nonprofit egyesület megalakulásának célja, hogy a termelők, a forgalmazók és a fogyasztók bevonásával elősegítse az élelmiszer-termelést és -elosztást. Giacomo Pedranzini, a Kometa ’99 Zrt. ügyvezető igazgatójának kezdeményezésére létrejött szervezet célja, hogy visszahozza az agrár-élelmiszerláncba az egyenlően elosztott gazdasági és etikai értékeket.
Giacomo Pedranzini szerint az a folyamat, amelybe az élelmiszer-termelők és -gyártók belekerültek, nem fenntartható. Ha nem változik meg a piaci szereplők magatartása, akkor az akciók fogják uralni az élelmiszerpiacot, ami ahhoz vezethet, hogy egészségtelen ételekkel lesznek tele a polcok.
Az egyesület friss, reprezentatív felmérése azt mutatja, hogy:
a magyarok 47 százalékánál kizárólag az ár dönt az élelmiszer-vásárlásnál.
Ez a közel 50 százalék nem foglalkozik azzal, hogy egy termék milyen környezetvédelmi, állatjóléti, méltányossági szempontok figyelembevételével készült. A szervezet azt vallja, hogy a rossz minőségű étel számos betegséghez vezethet. A magyarok élettartama pedig már most is elmarad az európai átlagtól. Európában 81,5 év,
Magyarországon 76,9 év a születéskor várható átlagos élettartam.
A HonestFood Egyesület vissza szeretné fordítani ezt a folyamatot, és tudatosítani a fogyasztókban, hogy vásárlási döntéseikkel ők is hatással vannak az ellátási láncra.
A HonestFood kutatásában arra is kíváncsi volt, hogy mit gondolnak a magyar emberek az élelmiszer-termelés szereplőiről, kik teremtik a legnagyobb társadalmi értéket az élelmiszer-termelés folyamatában.
A megkérdezett magyarok 82 százaléka szerint a termelők, azaz a gazdák, a növénytermesztők és az állattartók. Közel ennyien, 79 százalék gondolja úgy, hogy az élelmiszeripari termelési lánc szereplői közül ők azok, akiket alig jutalmaznak, vagyis sokkal nagyobb a hozzáadott értékük, mint amennyi pénzt kapnak munkájukért.
A feldolgozóhoz és a gyártóhoz 14 százalékot, a kereskedőhöz pedig 4 százalék társadalmi értéket társítanak a magyarok. Az egyesület egy olyan mozgalomba szeretné bevonni a termelőket, a forgalmazókat és a fogyasztókat, amely elősegítené az élelmiszer-termelés és -elosztás logikáját, valamint a fogyasztási modellek javulását. Az egyesület két év múlva közhasznú szervezetté szeretne válni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.