Az elmúlt hetekben egyre forróbb téma az üzemanyagárak változása. A kormány mérsékelné az árakat, és még az ársapka újbóli bevezetésének ötlete is felmerült. Ennek kapcsán a Mol elnök-vezérigazgatója, Hernádi Zsolt írt véleménycikket a Mandinernek.
A múltkor is kérdezték, hogy mikor lesz már végre olcsó a benzin. Hát úgy tizenöt év múlva
– szögezte le írása elején a vállalatvezető. Hernádi szerint azért akkor, mert addigra már lecsökken a keresete. A zöldátmenet ugyanis akkorra fog lecsengeni, mivel hosszú folyamat lesz, nem pedig azonnali igény. A Mol-vezér az erőltetett, kampányszerű, azonnali eredménnyel hitegető változásnál sokkal jobban hisz az okos átmenetben, ahol a jogos igény (tegyünk valamit a klímaváltozás ellen), a jó politika (csökkentsük a károsanyag-kibocsátást) és a racionalitás (legyenek piacképes technológiai megoldások) egymás mellett dolgoznak. Úgy véli, hogy ezen még sokat kell dolgoznia Magyarországnak és az Európai Uniónak egyaránt.
Hernádi kiemelte, hogy az EU ambiciózus klímacéljainak több ország és több vállalat igyekszik megfelelni, azonban szerinte ez önfeladás, ami pedig nem az egyetlen út. Sőt, a nagyvilágban több példát is találni arra, hogy a hibrid járművek nem elektromos és benzin, hanem elektromos és dízel hajtással működnek, többek között a Toyota és Hilux is ilyen modelleket fejlesztett ki.
A Mol feje úgy gondolja, hogy nem szabad csodát várni, hiszen a villanyautók átlagos hatótávolsága csupán 250 kilométer jelenleg, és ez inkább ellenérv mint érv.
Támogatni kell az európai ipart, nem büntetni. Közösen az iparral kell kitalálni azokat a megoldásokat, amelyekkel életben lehet tartani az európai ipart, csökkenteni lehet a kibocsátást és olyan termékeket lehet gyártani, amikre a fogyasztók is vágynak. Akkor lesz meg a zöldátmenet, ha ez az egyensúly fennmarad
– zárta gondolatait Hernádi Zsolt.
Hernádi Zsolt: Oroszországnak jár a taps, maradnak a belső égésű autók az utakon, az Újpest jobb, mint a FradiA Mol-vezér többek között arról beszélt a Mandinernek, hogy eljön-e az elektromos autók időszaka és kik nyerészkednek a háborús szankciókon. Hernádi szerint 2035 után is engedélyezni fogják a fosszilis üzemanyagokat; minden EU-s zöldcél egy politikai kampány megvalósulása volt; az európai ipar döglődik, Oroszország él, és folytatja a háborút, ezért jár a taps; az Újpest jobb, mint a Fradi. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.