Átlagosan a munkaidő 5 százalékát fordítják kommunikációra, azaz személyközi beszélgetésre a dolgozók a munkahelyen – derül ki a Comline Budapest értékesítési tréningcég összefoglalójából.
A valós emberi kapcsolatokra épülő egyeztetések hiánya 86 százalékban felelős a teljesítmény csökkenéséért és a hibák gyakoriságáért a munkahelyen.
A cég tapasztalatai szerint a munkahelyi kommunikáció alapvető fontosságú a szervezet sikeressége és a munkavállalók jólléte szempontjából is.
Ha nem fordítunk elég időt a kommunikációra, a kollégák nem figyelnek egymásra, vagy nem megfelelő platformokon cserélnek információt, az súlyos szervezeti káoszhoz vezethet, amelynek hatását a cég pénztárcája is megérezheti
– mondta Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa.
A 2024-es Statisztika a munkahelyi kommunikációról című kutatás kimutatta, hogy a hatékony együttműködéstől és a kommunikációtól függ a teljesítmény.
Ahol hatékonynak érezték a kollégák a kommunikációt, ott 25 százalékkal nőtt a teljesítmény.
A kutatásban részt vevők körében 68 százalék vélekedett úgy, hogy a mesterséges intelligencia valamilyen szempontból hatással lesz kommunikációjukra az előttünk álló öt évben.
Nem érdemes a kommunikáción időt spórolni, ez több fronton is hatással lehet a vállalat és az üzletkötés sikerére. Amin érdemes lehet elgondolkodni, az a platformok hatékonysága, kezdve az MI alkalmazásától a munkahelyi cset bevezetéséig
– tette hozzá Nagy Béla.
A szakember szerint értékesítői területen az egyik legfontosabb eszköz a kommunikáció. Annak hiányában csökkenhet a szolgáltatás minősége, ami a dolgozók gyakori cserélődéséhez is vezethet.
A Comline Budapest tulajdonosa úgy véli:
A motivációt sokkal nehezebb visszatölteni, mint fenntartani. Nem szabad hagyni, hogy egy-egy értékesítő motivációja megközelítse a nullát, hiszen onnan nehéz és ugyanakkor költséges is visszahozni.
A Comline Budapest 1996 óta foglalkozik értékesítők továbbképzésével. Kezdőket és profikat egyaránt segítenek, hogy még eredményesebbek legyenek a munkájukban. A Comline évente 120 cég közel 2000 értékesítőjét tréningezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.