Csütörtök délelőtt átadták a Duna magyarországi szakaszának huszadik hídját. Az esemény jelentőségét jól mutatja, hogy Orbán Viktor is megjelent és beszédet mondott.
Az új Duna-híd Kalocsát és Paksot köti össze. Egy kétszer egy sávos átkelő épült, amely Tomori Pál egykori kalocsai érsek és hadvezér nevét kapta.
Ahogy arról lapunk korábban már beszámolt, az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének
összértéke nettó 92 milliárd forint.
A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során
Orbán Viktor arról beszélt, hogy hídavatásban profivá vált a kormány, minden ciklusra több jut. „A Duna a specialitásunk, 2001-ben a Mária Valéria híddal kezdtük, aztán Komárom, Baja és újra Esztergom következett. A 2010-es kormányra lépésünk óta 19 hidat építettünk, az előttünk lévő szocialista kormányok csak ötöt. Kétharmad-egyharmad egy értelmes politikai versenyben” – fogalmazott. Megjegyezte, Széchenyi István a hídember, de a hídépítő címre ők is beneveznek.
A kormányfő arról is beszélt, a magyarok összekötni akarja az elválasztott részeket. Ez itt is sikerült, hiszen Kalocsa és Paks eddig nem tudott együtt létezni, a Duna hegyként választotta el a két települést egymástól. Ha valaki Paksról akart munkát vállalni Kalocsán vagy fordítva, napi szinten akár két órát is kénytelen volt autózni naponta. Úgy, hogy közben tiszta időben át lehetett látni az egyik partról a másikra.
Kalocsa a Duna bal partján, a kalocsai sárközben fekszik. A világ egyik legszebb pontja, de köztes terület, belső zárvány. Már csak az úthálózat miatt is: az M5-ös autópálya messze esik, az M6-ostól pedig a folyó választja el. A kormány azért dolgozik, hogy az ország aranytartalékát ki lehessen aknázni, és erősödjön az egész gazdaság. Azt tűzték célul, hogy a Pannónia–Hunnia megosztottságot felszámolják, vagyis hogy Nyugat-Magyarországon épülnek a nagy gyárak az ipari termelés oroszlánrészét megszerezve. Ez igazságtalan és káros, ezért hozták létre Észak-Magyarországon a Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen-tengelyt, amely felszabadította az észak-magyarországi gazdasági potenciált.
Észak-Magyarország mostanra más gazdasági minőséget képvisel, de ezzel párhuzamosan Dél-Magyarország – tehát a Zalaegerszeg–Székesfehérvár–Kecskemét–Debrecen vonaltól délre – fejlettségére is figyelni kell. Minél több beruházást hoznak ide, utakat és hidakat építenek, amivel felértékelődik a térség jövője, amely a Nyugat kapuja.
Ebben a Szerbia és Magyarország közötti áruforgalom és kereskedelem hangsúlyos szerepet játszik. Az M6-os autópályát elvitték a határig, így a horváttal összekötötték a magyar részeket. A következő lépes a szerbiai forgalmat, logisztikai központokat és beruházásokat átterelni erre. Az ország legfontosabb, stratégiai beruházásai közül kettő is itt zajlik:
A hídépítő cégeknek pedig üzenjük, lehet tovább délre menni a Dunán, felkészül Mohács, a következő híd ott fog megépülni”
– erősítette meg a korábbi híreket Orbán Viktor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.