A mai napon Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter külön találkozó keretében fogadta a legnagyobb és legmeghatározóbb high-tech akkumulátoripari cégek közé tartozó SK ON Hungary és CATL Debrecen képviselőt. Az egyeztetések keretében Cho Daehee-vel, az SK ON Hungary ügyvezető igazgatójával és Jason Chennel, a CATL európai működésért felelős ügyvezető igazgatójával tárgyalt. A megbeszélés során a felek áttekintették az elektromos járműiparhoz kapcsolódó akkumulátoripar nemzetközi helyzetét különös tekintettel annak európai helyzetére, továbbá az ágazat előtt álló kihívásokat és a zöldátállásban rejlő lehetőségeket.
Nagy Márton az egyeztetésen kiemelte:
a zöldenergia, az elektromos autózás jelenti a jövőt, amely a zöld, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül. Magyarország időben lépett ezen a területen és biztosította helyét a zöldátállás nyertesei között. Hazánk ugyanis találkozási pontot képez a nyugati és keleti tőke, illetve technológiák között, összekapcsolva a csúcsminőségű német autógyártást a legfejlettebb kínai és koreai akkumulátorgyártással, miközben a kínai BYD elektromos autógyártó is – Európában elsőként – hazánkban létesít gyárat.
Ennek eredményeképpen Magyarország már ma is élen jár a high-tech akkumulátorgyártásban, hiszen hazánk GDP-arányos exportja az akkumulátorok és akkumulátor-alkatrészek terén már ma is meghaladja az 5 százalékot, amellyel listavezető az uniós országok között. Az akkumulátorgyártás a következő években több mint 6300 milliárd forintnyi fejlesztést hozhat hazánkba, így Magyarország a világ öt legnagyobb akkumulátoripari hatalmának egyikévé válhat. Hazánk gyártási kapacitása elérheti a 250 GWh-t, amely az európai szükséglet 35 százalékát szolgálhatja ki.
Miért nem vásárolnak az amerikaiak elektromos autókat?Az elektromos autók magas ára, a hatótávolsággal és a töltő-infrastruktúrával kapcsolatos aggodalmak együttesen fékezik a vásárlók lelkesedését az Egyesült Államokban. Tovább rontják a helyzetet a kínai akkumulátorokra, valamint az előállításukhoz használt anyagokra és alkatrészekre kivetett vámok, korlátozások. |
A nemzetgazdasági miniszter az elektromos közlekedéssel és az ehhez szorosan kapcsolódó high-tech akkumulátoriparral kapcsolatban felhívta a figyelmet azokra a kérdésekre is, amelyekre már rövidtávon megoldást kell találni. A miniszter kifejtette, hogy a használt elektromos autók piacképességének növelése érdekében az akkumulátorok tekintetében három nagy kihívás azonosítható:
Nagy Márton kihangsúlyozta: az akkumulátorfeldolgozás jelenleg hiányzó iparág Magyarországon, ezért az elektromos autózás térnyerésének felgyorsítása érdekében szükséges felmérni, hogy abban a hazai akkumulátoripari szereplők milyen módon tudnak közreműködni.
Az SK Csoport Dél-Korea három legnagyobb cégcsoportjának és a világ száz legnagyobb nemzetközi vállalatának egyike, amely az SK ON Hungaryn keresztül több mint négyezer főt foglalkoztat Magyarországon a komáromi és az iváncsai telephelyén. A 2011-ben alapított CATL az elektromos járművek akkumulátorainak globális piacán elért közel 40 százalékos részesedésével a világ egyik legfontosabb akkumulátoripari szereplője. Az idén 7. éve piacvezető nagyvállalat a jövőben több mint 3 ezer főnek adhat munkát Debrecenben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.