BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folyik a sör a német vasúttársaságnál

A fedélzeti sör és rágcsálnivalók értékesítésének fellendülése nagyban növelte a Deutsche Bahn bevételeit. A sörfogyasztás általánossá vált a foci-Eb alatt. A német nemzeti vasúttársaság közlése szerint hárommillióan használták vonatait a futballtorna első napjaiban.

Nem meglepő módon a Deutsche Bahn megduplázta a vonaton a söreladásokat a 2024-es Európa-bajnokság első hat napjában – közölte a napokban az ország nemzeti vasúti szolgáltatója. A német sörfogyasztás és söreladás legalább olyan nemzeti ügy, mint a Covid-járvány óta a vasúttársaság működése.

Partnership between DB and UEFA for EM2024
Itt még nem gondoltak arra, hogy jól fogy majd a sör / Fotó: AFP

Emlékezetes, hogy a járvány alatt a németek olcsó vonatbérletet dolgoztak ki az egész országra kiterjedően, aminek következtében jócskán megnőtt a vonattal járók száma. Ezzel együtt megerősödött a vonatokon a fogyasztás is – írta a Deutsche Welle.

A labdarúgó Európa-bajnokságot Németország taz városának stadionjaiban rendezik. Ennek megfelelően a legpraktikusabb közlekedési eszköz a városok között a vonat volt, hiszen a meccsekre látogatók jellemzően legurítanak egy-két korsó sört is.

Odavannak a vonattal utazásért

A Deutsche Bahn közleménye szerint a rajongók a Foci-Eb 2024 első szakaszában, június 14. és 19. között 44 ezer 588 liter sört „nyakaltak be”, ez a szokásos mennyiség kétszerese. Nem mellesleg a németek a sörfogyasztást nemzeti ügynek tekintik, egy időben Berlinben hatalmas divat volt (fiatalok és idősebbek körében) egy-egy nyitott palack sörrel mászkálni az utcán – a város söre a keleti oldalról érkező Berliner Kindl volt.

A Deutshe Bahnon a harapnivalók és italok értékesítését is felpörgette a torna, a cég közlése szerint 63 százalékkal nőtt a kereslet a zsemlében értékesített bratwurst iránt. Ráadásul a Deutsche Bahn a Foci-Eb 2024 egyik fő szponzora. A vonattal utazást az első hat napban 3 millió ember vette igénybe, köztük több ezer futball rajongó. Ráadásul éppúgy kelendők voltak a helyközi járatok, mint az InterCityk. A cég a bajnokság idejére eddig 182 ezer rajongói jegyet adott el, ebből 60 ezer Fan BahnCardot és körülbelül 7 ezer Interrail-bérletet, amelyek magukban foglalják a vonattal utazást más európai desztinációkba.

A Deutsche Bahn további 10 ezer ingyenes ülőhelyet kínált fel a járatain a mérkőzések körüli lokációban, ezenkívül pedig az egyes focimeccsekre szóló jegyek tulajdonosainak kedvezményeket adott a menetjegyből. A legtöbb rajongó Berlinbe igyekezett vonattal, ezt követte Frankfurt és München.

Több tucat város alakított ki „rajongói zónát”, hatalmas kivetítőkkel, amelyekhez nagy tömegek érkeztek. Ezekre az eseményekre is sokan vonattal utaztak. Nem mellesleg ezeken helyeken is jócskán megnőtt a sörfogyasztás. Ebben egyébként az az érdekes, hogy az „agyonmotorizált” németek egyre inkább tömegközlekedési eszközzel járnak, köszönhetően annak, hogy sokat javult a közösségi közlekedés színvonala, így pedig a társadalmi megítélése is.

Pedig a statisztika egészen mást mutat

A Deutsche Bahn elismerte, annak ellenére, hogy egyre több és hosszabb vonat közlekedik, a vasúthálózat egészén továbbra is fennakadások mutatkoznak, főleg a meccsekhez vezető főbb útvonalakon. Az elmúlt években a késedelmes vonatutak komoly problémává váltak a megnövekedett német ingázók számára.

Ráadásul több válogatott csapat is vasúton utazott a mérkőzések helyszínére, így például Svájc és Románia is. (A német válogatott busszal utazik.)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.