BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magas minőségű szálláshelyekre, a tengeren túli járatok bővítésére lenne szükség

Egy tízmilliós országban, mint Magyarország, húszmillió turistát lehet vendégül látni, ez 2030-ig 50 millió vendégéjszakát generálhat, amelynek 60 százaléka Budapesten realizálódhat. Ehhez számos beruházásra van szükség, a tervezett reptérfejlesztés, járatbővítés mellett minőségi szálláshelyek kialakítására.

Budapest a turistaszám szempontjából, az európai úti célpontokat tekintve a 15 legnépszerűbb város között található, egészen pontosan a 11. helyen áll. A magyar főváros képes volna megduplázni az ide érkező turisták és az általuk itt töltött vendégéjszakák számát, illetve megkétszerezni-háromszorozni a költéseiket a fővárosban – állapította meg legújabb tanulmányában a McKinsey & Company, amely szerint Budapest jelenlegi piaci részesedése a globális turizmusból hozzávetőlegesen a fele a hasonló európai városokénak. Hogy ilyen gyorsan növekvő iparágban együtt tudjunk bővülni az iparággal, ehhez az kell, hogy a folyamatos fejlődést, amelyen mindenki keresztülmegy, a magyar főváros is „hozza” – állapították meg turisztikai szakemberek a tavaszi adatokat feldolgozó felmérés eredményeit összegző kerekasztal-beszélgetésen.

Budapest turizmusa
Fotó: Shutterstock

Budapest turizmusa: reális cél lehet a húszmillió vendégéjszaka

Egy tízmilliós országban, mint Magyarország, húszmillió turistát tudunk vendégül látni, ez 2030-ig előretekintve 50 millió vendégéjszakát generálhat, a nemzetközi vendégéjszakák 60 százaléka pedig továbbra is Budapesten realizálódhat – mondta a jövőbeni célszámokról Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, aki szerint ez a célkitűzés a küszöbönálló megnövekvő utasforgalmat generáló reptérfejlesztéssel, terminálbővítéssel összehangolva megvalósulhat. 

Könnyid László emlékeztetett, hogy Budapest a tavalyi évben 14,2 millió vendégéjszakát produkált, amelyet 5,4 millió vendég „hozott össze”, közülük 4,6 millió külföldi volt. 

Önmagához képest Budapest nagyon jól teljesít. A múlt évben a külföldi vendégek száma 29 százalékkal nőtt, ez kifejezetten markáns számnak tekinthető

– állapította meg a vezérigazgató. Az említett reptéri fejlesztésekkel van realitása, hogy 2030-ig eljussunk a 20 millió vendégéjszakáig – hangsúlyozta. Kiemelte ugyanakkor, hogy az üzleti turizmusból származó bevétel a versenytárs városokhoz viszonyítva a fele, ezért egyebek mellett a vendégek összetételében erőteljesen előre kellene lépni. 

Nincs elég magas minőségű szálláshely, több, hagyományos légitársaságra, tengeren túli járatokra lenne szükség

– mutatott rá a vezérigazgató, aki szerint ugyanakkor fontos, hogy a főváros mellett a vidéki turizmus is fejlődjön, és a turisták Budapestről vidékre, az agglomerációba is elmenjenek.

Maradásra kell bírni a külföldieket

Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója szerint nem biztos, hogy több utazót kellene idecsalogatni, elég lenne, ha az érkezők egy nappal tovább maradnának. Budapest szerinte rengeteg olyan attrakcióval rendelkezik, amely nem feltétlenül várható egy világvárostól, mint például a dunai fürdés a Római-parton, egy barlanglátogatás vagy kirándulás a János-hegyen. 

Havas András, a McKinsey budapesti partnere kiemelte, a turizmus a világ egyik leggyorsabban növekvő iparága. Mint mondta, kevés olyan iparág van, amelyet évtizedes távlatban nézve a globális GDP-hez képest ennyivel gyorsabban nő. Ha ezt ki tudjuk használni, akkor az hatalmas növekedést jelenthetne Budapest számára, ahhoz viszont, hogy mindez megvalósuljon, nagyon sokat kell tenni, de fontos, hiszen ez adóbevételt jelent, munkahelyeket teremt, kis- és középvállalkozásoknak nyújt bevételi forrásokat, lehetőségeket.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.