Maximális fordulatszámon pörög a kormányzati munka a nyár közepén, ezt jó bizonyítja a hétfő esti Magyar Közlöny, amely 160 oldalon sorolta a kabinet legújabb döntéseit.
Ezekből már szemezgettünk, de bőven akadt még említésre méltó. Ilyen például az a kormányhatározat, amely a magyar kormány és az osztrák szövetségi kormány között jött létre. Ennek
a magyar M80-as gyorsforgalmi és az osztrák S7-es fürstenfeldi gyorsforgalmi út összekötése a témája.
Ez értelemszerűen a magyar–osztrák államhatárnál történik majd. A kormányhatározat az erről szóló megállapodás szövegének végleges megállapítására adott most felhatalmazást. A jogszabályból kiderült, hogy a magyar kormány egyetért az osztrák és a magyar autópálya összekapcsolódását rögzítő egyezség bemutatott szövegével. Egyúttal felhatalmazza az építési és közlekedési minisztert, Lázár Jánost (vagy az általa kijelölt személyt), hogy véglegesen – a megerősítés fenntartásával – állapítsa meg a tervezetet.
Ezzel párhuzamosan felhívta a külgazdasági és külügyminisztert, hogy a megállapodás szövegének végleges megállapításához szükséges meghatalmazási okiratot adja ki. Végül arról is döntöttek, hogy a kormány elfogadja a megállapodás kihirdetéséről szóló törvénytervezetet, és elrendeli annak az Országgyűléshez való benyújtását. A törvényjavaslat előadójának az építési és közlekedési minisztert jelölik ki.
Két éve adták át a Körmendet az osztrák határral Rábafüzesnél összekötő M80-as gyorsforgalmi utat. Az út egészen a magyar–osztrák határ vonaláig készen van, onnan viszont nincs folytatása, így a határ után a régi utakat kell használni Ausztriában.
A Nyugat.hu az idén tavasszal azt írta, hogy az osztrákok már jó ideje tervezik és építik az S7-es gyorsforgalmit, amely az A2-es autópályát köti majd össze az M80-assal Rábafüzesnél. Tavaly április elején elkészült az S7-es alagútja Rudersdorfnál, a 2023-as év végére pedig befejezték az A2-es és Rudersdorf közötti szakaszt is.
Aztán 2024. március végén újabb szakasz fejeződött be: az A2-estől egészen Dobersdorfig használhatják az autósok a gyorsforgalmit. Dobersdorf csupán tíz kilométerre van az osztrák–magyar határtól, vagyis már csak ennyi hiányzott akkor az S7-esből.
A gyorsforgalmi befejezését 2025-re tervezik.
Akkor aztán össze lehet kötni magyar oldalon az M80-assal, így az ehhez kapcsolódó, de még tervezés alatt álló M86-os is ráfut majd az A2-esre és az európai autópálya-hálózatra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.