BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Keleti pályaudvar: a MÁV vezetése bejelentést tett – kiderült, mikor indul újra a közlekedés

A durva vonatbaleset következményeiről tartanak sajtótájékoztatót. Vizsgálják, mi okozta a Keleti pályaudvar lezárásához vezető incidenst.

Hétfő kora délután sajtótájékoztatót hirdetett meg a MÁV vezetése a keleti pályaudvarhoz, amelyen a Világgazdaság tudósítója is részt vesz. Az esemény apropója a vasárnap esti rendkívüli vasúti baleset.

Keleti pályaudvar: a MÁV vezetése bejelentést tett – kiderült, mikor indul újra a közlekedés / Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

Pafféri Zoltán, a társaság vezérigazgatója bejelentette, hogy a társaság mintegy száz munkatársa megfeszített munkájának köszönhetően – ha minden jól megy –

holnap, kedd késő délelőtt vissza tudják adni a forgalomnak a Keleti pályaudvart.

Fontos, hogy fokozatos helyreállásra kell számítani, de mindenesetre a balesethez képest másfél napon belül megkezdődik a visszazökkenés a rendes kerékvágásba.   

Sokkal hosszabb kiesés fenyegetett

Ez bravúrnak számít, mert egy ideig úgy tűnt, hogy a rendkívül bonyolult felsővezeték-rendszert is meg kell bontani a helyreállításhoz. Erre azonban végül nem volt szükség, mert találtak egy hatékonyabb és gyorsabb megoldást. Ez pedig az volt, hogy speciális emelőket használva visszarakták a pályára a kisiklott vasúti kocsikat.

Azt is ismertették, a szerencsétlenül járt szerelvény hét kocsiból állt, ebből öt siklott ki. A Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) öt kocsija a MÁV-Starthoz tartozott, kettő nemzetközi volt. A kisiklott öt kocsiból hármat már hétfő reggelre pályára emeltek, egyet délelőtt, az utolsót pedig kora délután, újságírók jelenlétében. A vagont rögtön el is vontatták. Érdemes tudni, hogy egy ilyen kocsi 32 tonnát nyom.

Még vizsgálják a kisiklás pontos okát

Az incidens oka egyértelmű: váltóhiba. Most azonban részletes, sokszereplős vizsgálat veszi kezdetét, ezért az eset részletes feltárása később várható. Mint elhangzott, a baleset során a MÁV tudomása szerint személyi sérülés nem történt, erről a szerelvényeket többször végigjáró MÁV-alkalmazottak győződtek meg.

Az eset után rögtön megkezdődött az ilyen helyzetekre előírt intézkedéssorozat, amelynek a lépcsői a következők:

  • baleset-elhárítás
  • kárfelmérés
  • műszaki okok vizsgálata, meghatározása
  • helyreállítás
  • a pálya forgalomnak való visszaadása.

Az átmeneti helyzet kezelése érdekében a MÁV azonnal felvette a kapcsolatot a BKK-val – ismertette Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója. Megállapodtak arról, hogy a vasúti forgalomból kieső járatokkal párhuzamos BKK-járatokon elfogadják a MÁV-menetjegyet is.

Elindultak a vonatpótló buszok is, ezekről a vezérigazgató részletes tájékoztatást adott. A kieső személyforgalom nagyságát jelzi, hogy a Keleti pályaudvaron naponta mintegy 100 ezer fő fordul meg. Erre a pályaudvarra három fő irányból érkeznek a vonatok, Hatvan, Szolnok és Kelenföld felől.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.