A 2024-es év emlékeztet leginkább a 2019-esre, azaz a Covid előtti utolsó teljes évre Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) elnöke szerint, aki úgy látja, hogy mostanra épült vissza a teljes kapacitás, és az üzleti környezet, valamint az utazási kedv is a korábbihoz hasonló már.
A legkedveltebb nyári úti célok nem változtak, az egyénileg utazók tömegei révén vezet Horvátország, a szervezett, többségében repülőgépes utazást választók körében tavaly a korábbi második helyezett Görögországot megelőzte Törökország. Az olasz és a spanyol tengerpartok és a kulturális, történelmi attrakciókban bővelkedő mediterrán városok népszerűsége is töretlen.
Télen a tavaly berobbant Omán volt a sztár úti cél, ez idén is várhatóan így lesz
a remekül feltölthető, közvetlen charter-repülőgépjáratoknak és a kedvező ár-érték arányú utazási csomagoknak köszönhetően – tájékoztatta a Világgazdaságot a MUISZ elnöke.
Az áremelkedés ténye és mértéke már az év elején látszott, de legalább nem haladta meg a várakozásokat:
tavalyhoz képest úti céltól és időszaktól függően 10-15 százalékkal drágult a nyaralás.
Főszezonban a hétéjszakás, félpanziós, repülőgépes tengerparti üdülőcsomagok ára 400-500 ezer forint volt idén, az egyre keresettebb all inclusive ellátással pedig többnyire elérte vagy meghaladta a személyenkénti 600 ezer forintot.
A gyerekeknek életkortól és a szolgáltatás tartalmától függően kisebb-nagyobb kedvezményeket kínálnak a szolgáltatók.
A fakultatív programok iránti érdeklődés határozottan nőtt, még a kulturális körutazások során is igénylik a résztvevők a szabadon választható és variálható élményeket, a helyi attrakciókhoz szervezett kirándulásokat.
Fokozatosan és folyamatosan érzékelték az utazási piac szereplői a budapesti repülőtér növekvő túlterheltségét. A helyzet egyáltalán nem új keletű, és mindenkit érint, az ismert problémákra mielőbb megoldást kell találni – összegezte a Világgazdaságnak Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke.
A túlzsúfolt európai légtér és a kapacitáshiánnyal küzdő légiforgalmi irányítás miatt rendszeressé vált késések miatt ismét sokan visszatértek az utazási irodákhoz.
Korábban a Covid miatti korlátozások és kockázatok, most a repülőjáratok bizonytalansága miatt fizették meg sokan inkább a kényelmet és a biztonságot, amit a szervezett utaztatás nyújt – összegezte Molnár Judit.
Az utazási irodák forgalma a tavalyi kiemelkedően sikeres év után idén vélhetően tovább nőtt, az árbevételek alakulásáról egyelőre hivatalos statisztika még nem készülhetett, de a piaci szereplők jellemzően elégedettek, és bővítették kapacitásaikat – tudtuk meg.
Várható, hogy Kína iránt fokozódik majd a magyar turisták érdeklődése,
miután már hét várossal van Budapestnek közvetlen légi összeköttetése, ami támogatja az oda tartó utazásokat.
Az Egyesült Államokba történő utazások továbbra is keresettek a magyar utazási piacon, noha közvetlenül egyelőre nincs repülőjárat Magyarország és az USA között. Volt, de már jó ideje nincs Bangkokba sem közvetlen járat Budapestről, de Thaiföld változatlanul népszerű a magyarok körében, ami jó alapot adhat egy oda irányuló újabb járatnyitásnak. Ami érdekes, hogy Bulgária, az idei Utazás Kiállítás díszvendége reflektorfényben volt a tavasszal, de egyelőre nem igazán robbant be a kínálatba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.