A konnektorról tölthető személygépkocsik (New Energy Vehicle, NEV) világelső gyártója, a Szegeden óriásüzemet építő BYD (Build Your Dreams) – amelyhez az elektromos mellett plug-in hibrid járművek is tartoznak – jelentős mérföldkőhöz érkezett Magyarországon: a kínai vállalat júliusban, augusztusban és szeptemberben is piacvezető lett a tisztán elektromos autók (BEV) szegmensében.
Közleményében az ázsiai cég kiemeli, hogy 2024. január és szeptember között több mint 1000 elektromos kocsit (BEV) értékesített, és már harmadik egymást követő hónapja első helyen áll a tisztán elektromos márkák közötti versenyben.
Szeptemberben a BYD 22,7 százalékos piaci részesedést ért el a magyarországi BEV-személygépkocsi-eladásokból, 176 új gépjármű regisztrációval.
A Magyarországon elérhető négy elektromos modell közül eddig
Utóbbinál a következő hetekben tervezett átadások várhatóan tovább növelik az értékesítési számokat a statisztikákban.
A BYD kimondott célja egy országos márkakereskedői hálózat kiépítése nálunk, ennek érdekében aktívan dolgozik azon, hogy új szerviz- és értékesítési pontokat nyisson, elsősorban a potenciális vidéki vásárlók közvetlen elérése miatt.
Az év hátralévő része egyébként különösen mozgalmasnak ígérkezik a kínai gyártó számára, miután
három új modell bevezetését tervezi hazánkban.
Ezek egyike a Seal U DM-i. Ez a konnektorról tölthető hibrid SUV ideális választás lehet azoknak, akik elektromos autóként működő járművet keresnek, miközben a nagy hatótávot is igénylik.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, ami igazán szembeötlő, az a tölthető hibridek (PHEV) dinamikus előretörése a vállalati portfólión belül. Szeptemberben 252 647 darab hibrid kelt el, ez éves alapon 86,2 százalékos, robusztus bővülés, míg augusztushoz képest 13,6 százalékos volt a fejlődés. A BYD 2022 márciusban állt le a robbanómotoros autók gyártásával, azóta csak villanyautókat és PHEV-eket szerelnek össze nála.
BYD: átszúrták, törték, hajlították, hevítették az akkumulátort – ez lett az eredménye
A BYD Magyarország nemrégiben műszaki képzést szervezett a Fővárosi és a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzoltói számára, hogy megismerjék a kínai elektromos autók műszaki felépítését, különös tekintettel a nagyfeszültségű rendszerekre. Az ázsiai vállalat Blade nevű akkumulátorát ráadásul szigorú laboratóriumi teszteknek vetették alá: átszúrták, összetörték, meghajlították, túltöltötték és egy kemencében hevítették.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.