BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Beszigorítottak, rendkívüli ellenőrzést tartanak az ételfutároknál

Az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést rendelt el az ételfutároknál.

A nemzetgazdasági miniszter rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést rendelt el az ételfutároknál – írja az NGM sajtóközleménye.

07
Az utóbbi hetekben sokat panaszkodtak az ételfutárcégekre.
Az utóbbi hetekben sokat panaszkodtak az ételfutárcégekre / Fotó: Havran Zoltán

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál. 

A vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik. 

Az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is. 

Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy 

  • az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, 
  • az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy 
  • a kiszállítás nem megfelelő. 

A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál. 

A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál: 

  1. a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (pl. kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott), 
  2. a jelzett kiszállítási idő betartása (pl. jelentős késéssel érkezett meg), 
  3. az árakkal kapcsolatos problémák (pl. különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj),
  4. a fogyasztó kompenzációja (pl. fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben). 

A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed továbbá a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre. 

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal.

Wolt: a futárcég meglepő választ adott arra, dolgoznak-e náluk külföldi vendégmunkások

A Világgazdaság megkérdezte a Wolt futárcéget, hogy alkalmaznak-e vendégmunkásokat. Az ételkiszállító vállalat szerint Wolt-futár bárki lehet és nem tartanak nyilvántartást arról, hogy ki honnan érkezik. Mivel a futárokkal partnerként szerződik, a vállalat szerint így vendégmunkásai sincsenek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.