Számottevő megrendelésállománnyal gazdagodott a NABI amúgy is nagyszámú állománya. Chicago városának közlekedési vállalata, a Chicago Transit Authority (CTA) 275 darab, 40 láb hosszú, alacsony padlószintű, rozsdamentes karosszériával ellátott autóbuszt rendel a társaságtól, ami további 175 darabos opcióval egészül ki - adta hírül tegnap a társaság. Az autóbusz-beszerzésre kiírt tenderre beérkezett négy ajánlat közül választották ki a NABI-t. Az árbevételben ennek hatása csak 2005-ben jelentkezik, ám a költségekben már jövőre - mondta Érsek Ákos, a társaság igazgatója. A 450 darabos megrendelésállomány a március végit több mint 15 százalékkal haladja meg, s mint Érsek hozzátette: folyamatosan tendereznek a tengerentúlon, hogy a rendelésállományukat fenntartsák.
A NABI a harmadik megrendelését kapja a CTA-tól, amely Amerika harmadik-negyedik legnagyobb flottájával bír. A szerződés összértéke meghaladja a 142 millió dollárt. (A jelenleg szállítás alatt álló, 2001-ben odaítélt, alacsony padlószintű csuklós autóbuszokra vonatkozó szerződés mellett a CTA adta 2002-ben a 45 láb hosszú CompoBus típus dízelhajtású variációjára szóló első rendelést is.)
A NABI árfolyamára azonban ez a szerződés aligha nyomja rá bélyegét, hiszen a társaság rendelésállománya eddig is igen magas volt - mutatott rá Makray Péter, az Erste Befektetési Rt. elemzője. Inkább az a kérdés, hogy költségoldalról hogyan alakulnak a számok, illetve a társaság miként tudja leszállítani a megrendeléseket.
Az első negyedévi visszaesést - ami az ez évi buszeladások számának mérséklődését is maga után vonta - a tesztelés során bekövetkezett főegység-meghibásodásokkal, illetve a sorozatos hibás szállítói teljesítésekkel magyarázta a NABI. Éppen ezért a piaci szereplők továbbra is a termelés során tapasztalható nehézségekre helyezik a figyelmet, ráadásul az első negyedévi számok megjelenését követően a társaság papírjait szinte mindegyik elemző leminősítette. Emellett az is kérdés, a társaság fő tulajdonosa, a 54 százalékot birtokló Első Magyar Alap milyen módon értékesíti majd pakettjét. (A határozott időre alakult kockázati alap 2003 végén szünteti be működését.) (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.