Jó úton halad a Kereskedelmi és Hitelbank Rt., az első fél évnek ez a legfontosabb üzenete - hangsúlyozta a Világgazdaságnak adott interjújában John Hollows vezérigazgató, hozzátéve: a terveket sikerült teljesíteni, s várhatóan a 2004-es esztendőre nem lehet panaszuk a részvényeseknek.
Ami az első féléves piaci tendenciát illeti, Hollows úgy fogalmazott: egy olyan környezetben, ahol a verseny folyamatosan éleződik a bankszektor szereplői között, a betét- és hitelállományok jóval inflációs rátát meghaladó mértékben gyarapodnak, nem egyszerű feladat a piaci részarány növelése. Ezt mutatja az első fél év is: az első negyedévben ugyan növelték hitelállományukat, ám piaci részesedésük - a bankszektor többi szereplőjének dinamikus bővülése miatt - ezt már nem követte, április-június között azonban sikerült "kiköszörülniük" ezt a csorbát. A növekedés fő motorjának a lakáshitelezés bizonyult (piaci részesedésük is nőtt ebben a szegmensben), amely az idén bevezetett devizakonstrukciók térnyerésének köszönhető. Egyelőre korai azt latolgatni, hogy 2004-ben a lakáshitel-portfólión belül mekkora szeletet tud majd kihasítani ez a termék - magyarázta a vezérigazgató.
Az első fél év legnagyobb sikerei között tartja számon a vezérigazgató a betétállomány növekedését is, hiszen míg az év első három hónapja stagnálásról tanúskodott, addig a második negyedév - a vonzó árazás eredményeként - már gyarapodást hozott. A K&H befektetési alapok mögött is sikeres hat hónap áll: a garantált hozamú konstrukciók eredményeként a korábban elvesztett piaci részesedés kezd visszajönni.
Emellett két további tényezőt emelt ki Hollows 2004 első hat hónapját illetően: megerősítették a menedzsmentet, és lassan befejeződik a közel 160 fiókból álló hálózat megújítása, amely a munkatársak továbbképzését is érinti. A lakossági szegmensben nem az a legfontosabb, hogy minél szélesebb kínálati palettával várjuk az ügyfelet, hanem hogy a megfelelővel. Ez mind az árazásra vonatkozik, mind pedig arra, hogy az ügyfél ahhoz a termékhez jusson hozzá, amire valóban szüksége van - mutatott rá Hollows. Szeptemberben egyébként új termékek látnak napvilágot, ám részleteket még nem kívánt elárulni.
A vállalati üzletágat szerény volumennövekedés jellemezte az első fél évben, ami egyúttal a szegmensben piacvezető K&H részarányának bővülését is eredményezte. A vállalatit meghaladó szeletet hasít ki a bank a kis- és középvállalkozások terén: jelenleg mintegy 70 ezer cég az ügyfele, amelyeknek finanszírozását egyre bővülő termékkínálattal - további új konstrukciók őszre is várhatók -, s nagyobb hitelállománynyal kívánják segíteni - mondta Hollows. A bank országos hálózatában 37 városban már nyolc hitelcentrum működik. Jelenleg a kkv-szektor adja a bankfiókok forgalmának mintegy 50 százalékát. (Az idei első negyedév végén a kkv-k hitelállománya 30 milliárd forint volt, szemben a 2003. március végi 25 milliárddal. Az első fél évi adatokat szeptemberben publikálja a hitelintézet.)
Alapkezelés, biztosítás, kombinált termékek - a vezérigazgató elsősorban ezen a téren látja a bővülés lehetőségeit a K&H Bank számára a lakossági üzletág mellett. S nagy várakozásokkal tekint a lízingtársaság második fél éve felé is, amelynek első hathavi teljesítményében nem múltak el nyomtalanul az év eleji történések. (A cégnél év elején függesztették fel a vezérigazgató munkaviszonyát, amelyet a belső vizsgálatok által feltárt szabálytalanságokkal indokoltak.) Eredményszinten ugyan hozta a tervet a lízingcég, ám a piaci részarány alakulása már nem az elképzeléseknek megfelelően történt - mondta Hollows, aki szerint új termékek bevezetése, új területeken való megjelenés is jelentheti a növekedés motorját, ám konkrét döntések még nem születtek.
A növekedési ütem igen ambíciózus, egy 5-10 százalékos bővülésnél jóval több van a K&H Bankban - mondta Hollows a hároméves stratégiai tervről. A teendők ezzel még nem értek véget: a költséghatékonysági mutató továbbra is túlságosan magas, s jobb minőségű szolgáltatásokra, jóval proaktívabb megközelítésre van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.