BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Próbaüzem az IB Andresennél

Megkezdte a próbaüzemet gönyűi üzemében a dán érdekeltségű IB Andresen Industri Magyarország Kft. A nemzetközi alvállalkozóként acéltekercsek, -szalagok és -lemezek megmunkálását végző társaság az év elején indította el beruházását a kikötőhöz tartozó iparterületen, ahol csaknem 20 millió eurós, azaz mintegy 5 milliárd forintból 11 ezer négyzetméteres üzemcsarnokot épített fel.

Tom Andresen, a társaság ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a próbaüzem során egyelőre csupán az egyik, az acéltekercsek hasítását végző gépsor tesztelését végzik, a vágósort csak a közeljövőben helyezik üzembe. A próbaüzem megkezdéséhez szükséges első acéltekercsek Hollandiából érkeznek Gönyűre.

A gyártósorok telepítésének befejeztével évi 150 ezer tonnás feldolgozókapacitású lesz az üzem. Emellett a cég Gönyűn 35 ezer tonna kapacitású, teljesen automatizált acéltekercsraktárt is kialakított, ahol megrendelőiknek végeznek bértárolást.

A családi vállalkozásban egyharmadnyi tulajdonrésszel rendelkező Tom Andresen szerint az üzem az első évben, azaz 2006-ban várhatóan még veszteséges lesz, 2008-ra viszont már nyereséges működést ígérnek. Gönyűn a feldolgozás beindulásával 45-50 dolgozónak tud munkát biztosítani a cég.

Új üzemében a társaság elsősorban autóipari és elektronikai cégeknek vág igény szerinti méretre acéllapokat. A cég csak megmunkálást végez, a tekercseket minden esetben a megrendelő szerzi be. Az acélmegmunkáló üzem az indulásakor nyugat-európai megrendelőit szolgálja ki, de jelentős az érdeklődés e tevékenység iránt magyar cégektől, valamint a szomszédos országokból, elsősorban Szlovákiából és Ausztriából is.

A Dániában családi vállalkozásként 1967-ben alapított társaság gönyűi beruházását két és fél éves előkészítés előzte meg. Az IB Andresen számos lehetséges telephelyet megvizsgált a kelet-közép-európai régióban, így például Szlovákiában, Cseh- és Lengyelországban is. Gönyű mellett a kedvező földrajzi elhelyezkedésű kikötő és a térség jó megközelíthetősége szólt, mivel a 32 tonnás súlyt is elérhető acéltekercsek szállítása elsősorban vízi úton történik. A Győr-Gönyű Kikötő Rt. éppen e tekercsek rakodásához vásárolt a közelmúltban egy 40 tonna teherbírású mobil darut. Kisebb tételben érkezik nyersanyag vasúton és közúti szállítással is az üzembe, ám a vasúti szállítás csak akkor lesz teljesen rendezett Gönyűn, amikor – várhatóan 2007-ben – kiépül a kikötő vasúti összeköttetése.

A Dániában három üzemet működtető, ott profilhajlítást és perforálást is végző, Európa-szerte öszszesen 550 ezer tonna éves megmunkálókapacitású IB Andresen csoport árbevételének ma már mintegy fele anyaországán kívülről származik.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.