Megkezdte a próbaüzemet gönyűi üzemében a dán érdekeltségű IB Andresen Industri Magyarország Kft. A nemzetközi alvállalkozóként acéltekercsek, -szalagok és -lemezek megmunkálását végző társaság az év elején indította el beruházását a kikötőhöz tartozó iparterületen, ahol csaknem 20 millió eurós, azaz mintegy 5 milliárd forintból 11 ezer négyzetméteres üzemcsarnokot épített fel.
Tom Andresen, a társaság ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a próbaüzem során egyelőre csupán az egyik, az acéltekercsek hasítását végző gépsor tesztelését végzik, a vágósort csak a közeljövőben helyezik üzembe. A próbaüzem megkezdéséhez szükséges első acéltekercsek Hollandiából érkeznek Gönyűre.
A gyártósorok telepítésének befejeztével évi 150 ezer tonnás feldolgozókapacitású lesz az üzem. Emellett a cég Gönyűn 35 ezer tonna kapacitású, teljesen automatizált acéltekercsraktárt is kialakított, ahol megrendelőiknek végeznek bértárolást.
A családi vállalkozásban egyharmadnyi tulajdonrésszel rendelkező Tom Andresen szerint az üzem az első évben, azaz 2006-ban várhatóan még veszteséges lesz, 2008-ra viszont már nyereséges működést ígérnek. Gönyűn a feldolgozás beindulásával 45-50 dolgozónak tud munkát biztosítani a cég.
Új üzemében a társaság elsősorban autóipari és elektronikai cégeknek vág igény szerinti méretre acéllapokat. A cég csak megmunkálást végez, a tekercseket minden esetben a megrendelő szerzi be. Az acélmegmunkáló üzem az indulásakor nyugat-európai megrendelőit szolgálja ki, de jelentős az érdeklődés e tevékenység iránt magyar cégektől, valamint a szomszédos országokból, elsősorban Szlovákiából és Ausztriából is.
A Dániában családi vállalkozásként 1967-ben alapított társaság gönyűi beruházását két és fél éves előkészítés előzte meg. Az IB Andresen számos lehetséges telephelyet megvizsgált a kelet-közép-európai régióban, így például Szlovákiában, Cseh- és Lengyelországban is. Gönyű mellett a kedvező földrajzi elhelyezkedésű kikötő és a térség jó megközelíthetősége szólt, mivel a 32 tonnás súlyt is elérhető acéltekercsek szállítása elsősorban vízi úton történik. A Győr-Gönyű Kikötő Rt. éppen e tekercsek rakodásához vásárolt a közelmúltban egy 40 tonna teherbírású mobil darut. Kisebb tételben érkezik nyersanyag vasúton és közúti szállítással is az üzembe, ám a vasúti szállítás csak akkor lesz teljesen rendezett Gönyűn, amikor – várhatóan 2007-ben – kiépül a kikötő vasúti összeköttetése.
A Dániában három üzemet működtető, ott profilhajlítást és perforálást is végző, Európa-szerte öszszesen 550 ezer tonna éves megmunkálókapacitású IB Andresen csoport árbevételének ma már mintegy fele anyaországán kívülről származik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.