BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővülő választék jellemzi a sajtótermékeket

Bővülő választék jellemzi a sajtótermékeket, míg a nyomtatott média inkább a szórakoztatás irányába mutat, az internet használatában a közéleti, közösségi és szolgáltatást nyújtó oldalak az egyre kedveltebbek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) elemzése szerint.

A lapkiadók bővülő választékát mutatja, hogy míg 2000-ben 580, addig 2005-ben már 901 sajtóterméket adtak ki Magyarországon. A kiadott napilapok száma lényegében nem változott az ezredforduló óta, 2005-ben 36 naponta megjelenő újságot említ a KSH Statisztikai Tükör kiadványa.

A heti, kétheti, illetve havonta megjelenő újságok száma azonban jelentősen megnőtt, 2000 és 2005 között a hetilapoké 100-ról 172-re, a kéthetente megjelenő lapoké 43-ról 61-re, míg a havilapoké 243-ról 306-ra nőtt. A 2005-ben kiadott lapok példányszáma már közelített az 1 milliárd 200 millióhoz, ebből 661 millió volt napilap, 384 millió heti, 47 millió kétheti és 76 millió havilap.

Bár a sajtótermékek példányszáma 20 százalékkal nőtt, a napilapok aránya 59 százalékról 55 százalékra csökkent. A napilapok 2000 és 2005 között folyamatosan növekvő példányszám-emelkedését az időszak végére 350 ezer példányszámot elérő Metro, valamint a 2000-ben megjelent 141 ezerről 2005-ben 330 ezerre emelkedett példányszámú Blikk adta. A harmadik helyen álló Népszabadság és a többi országos megjelenésű napilap példányszámai azonban csökkentek.

A hetente megjelenő lapok aránya az összes kiadott nyomtatott kiadvány 33 százaléka, szemben a korábbi 30 százalékkal.

A hetilapok példányszámában 2000 és 2005 között bekövetkezett 3 százalékpontos növekedés nem az egyes lapok példányának emelkedéséből adódik, hanem sokkal inkább az új hetilapok megjelenésének köszönhető.

Míg a hetilapok és havilapok jelentős része, kiváltképp a legnagyobb példányszámú kiadványok, szórakoztató, magazin jellegűek, addig a leglátogatottabb internetes portálok között jóval nagyobb számban és arányban találhatók a közéleti és gazdasági jellegű honlapok. A KSH elemzése szerint a politikai és gazdasági napilapok stagnálása, illetve visszaesése nem csak ezen lapok internetes verzióinak köszönhető, hanem a különböző hírportálok megjelenésének is.

A legnépszerűbb portálok havi látogatottsági adatai 2006 szeptemberében átlagosan több mint 100 ezerrel haladták meg a januárban mérteket, bár itt nem lehet figyelmen kívül hagyni a közéleti eseményeket. Míg a legforgalmasabb internetes oldal, az Origo 2006 januárjában 1.869.581 látogatót számlált, októberben 2.090.354-an voltak kíváncsiak ugyanerre a portálra. A második helyen álló Startlap látogatottsága a 2006 januári 1.719.276-hoz képest októberben már 1.810.104-re nőtt. A Habostorta közösségi oldal januárban még harmadik helyen állt 1.399.730 letöltéssel, októberben már az Index hírportál volt a harmadik legnépszerűbb az internet-felhasználók körében 1.496.264 látogatóval. (MTI Eco)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.