A töretlen siker egyik legjobb példája a Forbes és a Millward Brown BrandZ felmérése nyomán összeállított - a világ tíz legértékesebb luxusmárkájának csúcsán helyet foglaló Louis Vuitton divatkonszern. A Louis Vuitton Moët Hennessy, LVMH konszern ruházati kiegészítőket gyártó divízióját sem a gyenge euró, sem az ingatag amerikai gazdaság nem törheti le: az LV 1,5 milliárd eurós árbevételt könyvelt el 2008 első három hónapjában, s ezzel mintegy 7,1 százalékkal haladta meg 2007 ugyanazon időszakában regisztrált forgalmat. A társaság 2006 nyarán lépett a hazai piacra. A budapesti Andrássy úton ezzel együtt nem csak az üzlet ajtatját, de a hazai piacot is megnyitották a többi luxusmárka felé. A napokban az angol Burberry nyitott közvetlenül a Louis Vuitton mellett, a VGO értesülései szerint pedig október közepétől pedig az Emporio Armani és a Gucci budapesti egységeiben is lehet vásárolni.
A francia tőzsdén jegyzik a szintén kiegészítőiről híres - a Forbes listáján második helyet szerzett - HermÈst, de a cég 29 százalékban még mindig a család tulajdonában van. Több szakértő szerint épp ez az oka annak, hogy a HermÈs további növekedésre képes. A cég termékeit - csak úgy mint a Louis Vuittonnál - kis manufaktúrákban, kézzel készítik, amelyek közül - a vállalat állítása szerint - legnépszerűbb a Birkin fantázianévre keresztelt darab. A táska alapáron 8 ezer dollárba kerül. A HermÈs "olcsóbb" termékeiben elsősorban online erősít, hiszen a karláncok, sálak, törülközők elsősorban a társaság webshopjában fogynak.
Az olasz gyökerű Gucci, amely ma már a francia PPR konszern tulajdona üzleti évében a vártnál rosszabb eredményeket mutatott fel ugyan, de a Forbes lsitájára mégis felkerült. A Gucci csoport portfóliója ugyanis meglehetősen széles: az Alexander McQueen nevével fémjelzett leányvállalat 2008 első negyedében produkált először nyereséget a cég 2004-es felvásárlása óta. A Stella McCartney leány Indiába terjeszkedik, a Bottega Venneta árbevétele pedig az év első három hónapjában 31,35 százalékkal emelkedett 2007 ugyanazon időszakához képest.
A Cartier gyémántok csillogása most a negyedik helyre lett elég. A francia luxuscéget birtokló Richemont világszerte növekedést könyvelhetett el az év első felében: a vállalat ékszer-szegmensének forgalma- amelyhez a Cartier mellett a Van Cleef and Arpels tartozik- 9 százalékkal 2,66 milliárd euróra emelkedett 2008 első negyedében 2007-hez képest.
Az idősebb korosztályt célzó - magántulajdonban lévő - Chanel haute couture koncepciója évek óta töretlen sikernek örvend, ezt bizonyítja jobban, mint az, hogy a cég 8,67 millió dollárral felkerült a Forbes ötödik helyére. Bruno Pavlovsky, a cég elnöke szerint 2007-ben 20 százalékkal több ruhadarabot gyártottak az haute couture szegmensben, mint 2006-ban. A Chanel-kosztüm kétségetelenül a felső tízezer közép-és idős korosztályának alapkelléke: a legtöbb gardróbban biztosan ott lapul egy, de általában több darab.
A Forbes listáján hatodik helyen szereplő Rolex, svájci óramanufaktúra órái rögtön egy másik rangsor előkelő helyén szerepelnek: a világ leggyakrabban hamisított termékeiről van szó, bár ennek a Rolex tulajdonosai korántsem örülnek. A becslések szerint a cég évente 3 milliárd dolláros forgalmat termel. A folyamatosan csökkenő nyugat-európai keresletet az orosz és kínai piac meghódításával kompenzálja a cég.
A francia LVMH szeszesital üzletága 7,1 százalékos bővülést könyvelhetett el 2008 első negyedében tavalyhoz képest. Íg nem csoda, hogy a Hennessy konyak felkerült a legértékesebb luxusmárkák listájára. Talán nem meglepő az sem, hogy a francia ital legnagyobb vásárlói a kínaiak, ahol az esküvőre kapott üveg Hennessy már státuszszimbólum. Az LVMH szeszesital üzletága, a Moët is felkerült a világ legértékesebb márkáinak listájára. Az exkluzivitás fokozása érdekében New Yorkban Swarovski kristállyal diszített Moët-pezsgőt is lehet vásárolni.
A divatvilág vezető vállalatai - köztük a LVMH - évek óta szimatolgatnak az Armani körül, a társaság azonban továbbra is magánkézben működik. A vállalat névadója, minimalista stílus elkötelezett híve továbbra is független kíván maradni a részvényesektől. Mi több, bővíti a portfóliót: a Samsunggal kötött formatervezési szerződést, s saját neve alatt hoteleket, élményfürdőket és éttermeket nyit.
A milliárdos Bernard Arnault francia vállalatcsoportja, az LVMH számos divatházat birtokol. A táskáiról nevezetes Karl Lagerfeld-leány Fendi - amely a 10-es lista utolsó helyén szerepel - azonban fel tudta venni a versenyt a Louis Vuitton nevezetes darabjaival. Az egyik, talán legismertebb Fendi, a Baguette a 90-es évek végén látta meg a napvilágot. A cég a Szex és New York című film premierjére újratervezte a Baguette-dizájnt, felfrissítve ezzel a darab hírnevét.
Június végén 2500 eredetiként hirdetett Louis Vuitton táska szerepelt az amerikai eBay kínálatában, a per kihirdetése után "mindössze" 620. A VGO felmérte a nagyobb piacok aukciós oldalainak Louis Vuitton kínálatát: a német eBay-en 20, a francia oldalon 46, a brit aukciós portálon pedig 130 LV táskára lehet licitálni. Felvetődhet tehát a kérdés, hogy az angol-szász országok aukciós oldalain valóban jóval több "eredeti" táskát lehet venni, vagy jó részük valóvan hamisítvány.
Mindazonáltal az internetes kereskedőházaknál nem biztos, hogy mindent olcsóbban lehet megvásárolni: a Szex és New York sorozatból ismertté vált Manolo Blahnik Sedaraby fantázianevű cipője kiskereskedelmi forgalomban 665 dollárba kerül, az eBayen viszont 700 és 1000 dollár között mozog az ára.
Június végén 2500 eredetiként hirdetett Louis Vuitton táska szerepelt az amerikai eBay kínálatában, a per kihirdetése után "mindössze" 620. A VGO felmérte a nagyobb piacok aukciós oldalainak Louis Vuitton kínálatát: a német eBay-en 20, a francia oldalon 46, a brit aukciós portálon pedig 130 LV táskára lehet licitálni. Felvetődhet tehát a kérdés, hogy az angol-szász országok aukciós oldalain valóban jóval több "eredeti" táskát lehet venni, vagy jó részük valóvan hamisítvány.
Mindazonáltal az internetes kereskedőházaknál nem biztos, hogy mindent olcsóbban lehet megvásárolni: a Szex és New York sorozatból ismertté vált Manolo Blahnik Sedaraby fantázianevű cipője kiskereskedelmi forgalomban 665 dollárba kerül, az eBayen viszont 700 és 1000 dollár között mozog az ára. Klikk a galériához -->
[enews_gallery id='298529']
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.