A szmog, az emberi jogi problémák keltette félelmek és a gombamód szaporodó Kína-ellenes honlapok sem tudták megakadályozni, hogy a legek olimpiájaként emlegetett pekingi játékok nemcsak a rendező országnak, hanem a támogatóknak is rekordbevételeket hozzon. Egyértelműen úgy fest, hogy a főszponzoroknak megtérül a négy esztendővel korábbinál jóval nagyobb – 866 millió dolláros – összeg, amellyel hozzájárultak a pekingi játékok sikeréhez.
A német Adidas sportruházati csoport forgalma például az első fél évben 60 százalékkal bővült Kínában az olimpiának köszönhetően – közölte a társaság hétfőn. A pekingi olimpia hivatalos sportruházati partnereként az Adidas több mint 3 millió terméket szállított 214 szövetségnek, önkénteseknek, tisztségviselőknek és másoknak. Tizenhat nemzeti olimpiai bizottságot ruházott fel, közte a kínait és további három olimpiai csapatot – Nagy-Britanniát, Németországot és Ausztráliát – a legjobb hat közül. Pekingben több mint 3000 sportoló küzdött az Adidas termékeiben. A herzogenaurachi székhelyű vállalat külön reklámkampányt szervezett az olimpia idejére, s az aktív promóciónak meglett az eredménye: az Adidas piacvezető lett Kínában. Herbert Hainer, az Adidas Group elnök-vezérigazgatója szerint biztosra vehető, hogy az idén már Kína lesz a vállalat második piaca az Egyesült Államok után, és 2010-re a kínai értékesítés meghaladja az egymilliárd eurót. Júliusban Pekingben nyílt meg az Adidas eddigi legnagyobb áruháza a világon.
Az olimpia kétségtelenül az egyik legjobb lehetőség a vállalatok márkaépítésére és a márkatudatosság fenntartására. A korábbi olimpiai szponzorok sikere a kínai vállalatokat is részvételre csábította: a japán elektronikai cégek, de különösen a Panasonic értékesítése az 1964-es tokiói ötkarikás rendezvényt követően vett addig soha nem látott lendületet, a Samsung pedig az 1988-as szöuli olimpia után vált világszerte ismert elektronikai vállalattá. Ma mindkét gyártó az olimpiai játékok globális támogatója.
A pekingi játékokat szponzoráló kínai cégek közül a PC-gyártó Lenovót ismeri leginkább a nyugati közönség. A vállalat több mint 30 ezer számítástechnikai berendezést szállított az olimpiára, amelynek technikai lebonyolítására két évig készült a konszern, s ezen idő alatt 42 alkalommal tesztelték a felállított rendszert – írta lapunknak a Lenovo. Mégis a YouGov Polimetrix ötezer főt felölelő kutatása szerint a Lenovo ismertsége egyáltalán nem nőtt az ötkarikás játékok alatt. A CSM Media kutatóintézet felmérése szerint a márkaépítésben abszolút győztes a Coca-Cola lett, amelynek ismertsége túlszárnyalta az olimpiai támogatásban részt vevő honi márkákat is: sikeresebb kampányt folytatott kínai versenytársánál, a Yilinél, s ezzel a legjobban promotált szponzorrá vált. A megkérdezettek 86 százaléka volt tisztában azzal, hogy a Coca-Cola az olimpia támogatója. A tanulmány egyértelműen bebizonyította, hogy létezik közvetlen kapcsolat az eladások növelése és az olimpiai szponzoráció között: a válaszolók 70 százaléka véli úgy, hogy megvenné olyan vállalat termékét, amely az ötkarikás rendezvény megvalósulásában segédkezett. A Coca-Cola 25 millió flakon üdítőitalt szállított a pekingi helyszínekre (Athénba négy éve 20 millió flakon érkezett), s 60 országban és régióban fogott aktív reklámkampányba.
Hatalmas, a korábbi terveket jelentősen meghaladó bevételt hoztak a nyári játékok a General Electricnek (GE) is, amely már több mint 70 éve látja el technológiával az olimpiát és más fontos sporteseményeket. A GE számos üzletágán és leányvállalatán keresztül kapcsolódott az olimpiához, s az esemény 37 hivatalos sporthelyszínére, valamint 168 pekingi és Peking környéki kereskedelmi és vendéglátó-ipari egységeibe szállított elektrotechnikai eszközöket.
A GE egyébként összesen 1,7 milliárdos többletbevételt számolhatott el a pekingi játékoknak köszönhetően. A társaság tájékoztatása szerint a kínai fővárosban és környékén elnyert 400 infrastrukturális projekt 700 millió dollár bevételt eredményezett, míg a csoport tulajdonában lévő, az olimpiai játékokat az Egyesült Államokban közvetítő NBC minden korábbinál nagyobb, összesen egymilliárd dolláros reklámbevételre tett szert a rendezvény ideje alatt.
A főbb helyszíneken fekvő szállodák szobáinak 85 százalékát vették igénybe az olimpia két hete alatt, a kiadott szobák ára 511,26 és 589,29 dollár között mozgott.
Az egyik legjobb teljesítményt a 332 szobás InterContinental pekingi egysége hozta, amely a szállodaigazgató szerint az olimpia két hete alatt 100 százalékos kihasználtsággal működött.
A játékokat megelőző néhány napban azonban óriási pangás mutatkozott a pekingi szállodapiacon: a hotelek alig 60 százalékos foglaltsággal üzemeltek, a kiadott szállodai szobák átlagára kevéssel haladta meg a 219 dollárt – ismerteti az STR.
Damien Little, a Horwath HTL tanácsadó cég pekingi irodájának vezetője szerint a legtöbb turista a magas szálloda- és repülőjegyáraktól tartva elhalasztotta kínai utazását, üzleti utazók pedig szinte egyáltalán nem érkeztek Pekingbe.
A foglaltság várhatóan később sem nő, hiszen óriási szállodai kapacitások épültek ki Kínában az olimpiára való felkészülés alatt.
A főbb helyszíneken fekvő szállodák szobáinak 85 százalékát vették igénybe az olimpia két hete alatt, a kiadott szobák ára 511,26 és 589,29 dollár között mozgott.
Az egyik legjobb teljesítményt a 332 szobás InterContinental pekingi egysége hozta, amely a szállodaigazgató szerint az olimpia két hete alatt 100 százalékos kihasználtsággal működött.
A játékokat megelőző néhány napban azonban óriási pangás mutatkozott a pekingi szállodapiacon: a hotelek alig 60 százalékos foglaltsággal üzemeltek, a kiadott szállodai szobák átlagára kevéssel haladta meg a 219 dollárt – ismerteti az STR.
Damien Little, a Horwath HTL tanácsadó cég pekingi irodájának vezetője szerint a legtöbb turista a magas szálloda- és repülőjegyáraktól tartva elhalasztotta kínai utazását, üzleti utazók pedig szinte egyáltalán nem érkeztek Pekingbe.
A foglaltság várhatóan később sem nő, hiszen óriási szállodai kapacitások épültek ki Kínában az olimpiára való felkészülés alatt.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.