Reform. Az ipari körök egyre hangosabb tiltakozása nyomán a francia kormány elhatározta, hogy még az államfői mandátum 2012-es lejárta előtt megszünteti vagy kifuttatja az iparűzési adót, holott ennek befizetése a települési önkormányzatok finanszírozásának fontos elemévé vált. A bevételek kiesését abból a pénzből kellene fedezni, amelyet a francia közigazgatási rendszer tervezett egyszerűsítése révén lehetne megtakarítani. A településektől felfelé, egészen a kormányig Franciaországban öt igazgatási szint van, amelyet az állandó pénzhiányért és a viszszatérően jelentkező kaotikus állapotokért egyaránt felelősnek tartanak. A következő két-három évben az adott szerkezetből legalább egy lépcsőt ki akarnak iktatni, s ezzel párhuzamosan futtatnák ki a vállalatok gazdálkodását jelenleg erősen bénító – ott „taxe professionelle” néven ismert – iparűzési adót.
A törekvést indokolva Luc Chatel ipari miniszter kijelentette: egy Franciaországban előállított személyautót a szóban forgó adónem legalább 150 euróval drágít meg. Az alkalmazását fölöttébb hátrányossá teszi, hogy nem a kimutatható nyereségre vetítve szedik be, hanem az adott helyen működtetett üzemegység tőkéjével arányosan, s ez a tőkeképzéssel szemben is ellenérdekeltséget teremtett. A kiiktatása az egyik elképzelés szerint fokozatosan menne végbe, mégpedig úgy, hogy az új beruházások értékét már nem kellene hozzászámolni az adóalaphoz. Ha pedig a kieső összeg pótlására a közigazgatásban elérhető megtakarítások nem lennének elegendők, akkor az önkormányzatoknak ingatlanadót kellene kivetniük.Financial Times
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.