Demszky Gábor budapesti főpolgármester hozzátette: leegyszerűsítve ez annyit tesz, hogy a BKV apportálja a HÉV-et a saját tulajdonú cégébe, az állam pedig betesz harminc milliárdot.
Ezzel a részvényvásárlással teljesítené az állam tavalyi vállalását, mely szerint először 2008-ban 10 milliárd forintos normatív-kiegszítéssel segítette a BKV-t, majd idén még további 30 milliárd forintot fektetne a vállalatba.
A BKV buszos szakszervezete csütörtökön jelezte: már februárban készek beszüntetni a munkát, ha nem érkezik meg a kormány által még tavaly decemberben beígért és garantált 30 milliárd forint. A villamos- és metróközlekedésben dolgozókat képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) az elővárosi közlekedési társaság ötletével sem szimpatizál, hiszen ez szerintük a HÉV-ágazat kiszervezését, eladását jelentené. A koncepciót kidolgozatlannak tartják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.