A korábban elsősorban szórakoztató elektronikai, illetve számítástechnikai termékeket kínáló Depo.hu az elmúlt 2-3 évben folyamatosan bővítette a piactérben elérhető terméktípusok körét. Így ma már 234 forgalmazó közel 90 ezer terméke - a műszaki cikkektől kezdve a lakberendezési termékeken át egészen az élelmiszerekig - vásárolható meg az online piactéren. "A termékkategóriák és kínálat bővülésével párhuzamosan új látogatói réteget kellett megcéloznunk, s erre kézenfekvő megoldásnak tűnt az affiliate rendszer kifejlesztése. Ennek köszönhetően új vásárlókat érhetünk el más tartalomszolgáltatók segítségével úgy, hogy a sikerből ők is részesednek" - ismertette a program elindításának okait Szabari László, a Hírek Média Depo.hu üzletágának igazgatója.
Nem csak pénzt hoz
A Depo.hu tavaly tért át az eredmény alapú elszámolásra, melynek lényege, hogy a piactérben megjelenő kereskedőknek csak a tényleges érdeklődés után - így például amikor a látogató a termékek válogatását követően az online megrendelésre, vagy a kiválasztott forgalmazó elérhetőségeit tartalmazó információs oldalra kattint - kell fizetniük. Az affiliate tagjaival a Depo.hu ezt a bevételt osztja meg 50-50 százalékos arányban. "Az affiliate program résztvevője számára nem pusztán az ennek köszönhető árbevétel-növekedés lehet vonzó, hanem az is, hogy saját látogatói bázisának egy egészen új szolgáltatást is nyújthat. Az áruházi keretet ugyanis az egyeztetés után akár néhány nap alatt teljes mértékben a partner arculatára szabjuk" - tette hozzá Szabari. Ebben a formában működik például az Axel Springerhez tartozó Világgazdaság Online áruház, az Inform Média regionális lapjainak saját online boltjai vagy a Ringier által létrehozott Nemzeti Sport Online áruház.
Sajátként kell kezelni
"Habár a programban résztvevők számára az indulás csak minimális technikai ráfordítást feltételez, az áruház csak akkor működik jól, ha sajátjukként kezelik" - mondta Szabari László. Rendkívül fontos például a bolt tudatos hirdetése, illetve az adott oldal látogatói alapján a termékkínálat automatikus szűrése. Lakberendezési termékeket csak ott célszerű kiemelni, ahol van ehhez kapcsolódó tartalom, ha pusztán az itt-ott előforduló szabad helyeken véletlenszerűen, vagy az oldal eldugott szegleteiben jelenítjük meg a kínálatot, az nem hoz komoly eredményeket. "A Világgazdaság Online Áruházában - az olvasótábor ismeretében persze egyáltalán nem meglepő módon - például nagyon kelendőek a hi-tech termékek, illetve notebookok, de általában véve mindenhol érdemes a Depo.hu-ban is népszerű termékeket kiemelni" - mondta Szabari László.
A Depo.hu affiliate partnerprogramja az idei évben legalább 10 további tartalomszolgáltatóval bővül. Az online áruház a programot elsősorban a nagy látogatottsággal rendelkező, vagy az áruház speciális kínálatához illeszkedő célcsoporttal rendelkező oldalak számára biztosítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.