BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest a második legvonzóbb

Miközben a termelőkapacitásokat létesítő befektetők általában kivárnak a globális válság közepette, a regionális szolgáltató központok „üzletét” a krízis inkább fellendíti. Ugyanis ezek célja – és eredménye is – a költségcsökkentés. E piacon térségünk s benne Magyarország is jó esélyekkel pályázik újabb ilyen, magasan kvalifikált munkahelyek sokaságát teremtő központokra.

Ugyan az Avivának egyelőre nincs konkrét projektje ilyen központ létesítésére jelenleg a térségben, ám éppen a költségracionalizálás miatt a válság kapcsán akár el is juthat addig, hogy megfontol egy ilyet – mondta Bosnyák Attila, a londoni székhelyű Aviva Életbiztosító pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Általában is több cég vizsgálódik

Magyarországon ilyen központok létesítése kapcsán – tette hozzá egy pénteki háttérbeszélgetésen Lőcsei Tamás, a PricewaterhouseCoopers (PwC) adópartnere. Szavaival egybecsengenek Rétfalvi György, az ITD Hungary vezérigazgatója által a lapunknak mondottak (VG, február 11.): számos – pénzügyi szolgáltató, informatikai és általános többrétű üzleti háttérszolgáltató – központ Magyarországra településéről folytatnak jelenleg is tárgyalásokat. Köztük vannak már olyanok, amelyek körvonalazódnak. A legújabbak (VG, 2009. március 13.) az Alstom, a 3M és a Christian Dior.

A több helyszínt is vizsgáló befektetők számára Magyarország a top befogadók között van, ahogy azt az Atos Consulting felmérése is mutatja. E szerint Budapest a második legvonzóbb célpont e célból. Az első a listán Brno, amely azonban már telített – mondta Lőcsei Tamás.

A három legfontosabb motivációs szempont egyike a költséglefaragás, s cégcsoportszinten ezekkel akár 20-30 százalékos megtakarítás is elérhető – mondta Lőcsei. Bosnyák Attila hozzátette: ha például változnak a nemzetközi számviteli szabályok, akkor az informatikai rendszert nem kell valamennyi leányvállalatnál ennek megfelelően végigprogramozni, hanem elég a szolgáltató központban mindössze egyszer megtenni ezt. De hasonló a logika a tulajdonosi vagy a felügyeleti elvárások módosulását követő, az egész cégcsoportot érintő változások bevezetésénél is. Ilyenkor akár 80 százalékos megtakarítás is elérhető – mondta.

A további két legfontosabb szempont a megfelelő minőségű és mennyiségű munkaerő – ez Magyarország egyik vonzereje, illetve a tágabb értelemben vett infrastruktúra (a megfelelő irodától kezdve a számítástechnikai háttéren át egészen a fizikai megközelíthetőségig), amely szintén magas színvonalú nálunk. S fontos az elnyerhető támogatás is – Magyarország ezt azoknak kínálja, amelyek vállalják, hogy két év alatt felépítik és legalább öt évig működtetik a központot. Formája lehet közvetlen támogatás vagy adókedvezmény.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.