A magyarországi villamos energia ellátás megbízhatósága és minősége javul, de kisebb mértékben mint 2000 és 2007 között - közölte a Magyar Energia Hivatal a minimális minőségi követelményekről és az elvárt színvonalról végzett vizsgálat eredményét kedden az MTI-vel.
A hivatal eljárást indított az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató Zrt., új nevén E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellen.
A társaság szolgáltatási területén az áramkimaradások átlagos időtartama több mint 30,6 százalékkal rosszabb az országos átlagnál - olvasható a közleményben.
Mint ismert, január 28-tól a hóesés miatt mintegy százhúsz településen több napig nem volt áramszolgáltatás. Az E.ON tájékoztatása szerint az áramkimaradás 50 ezer ügyfelet érintett.
Az ügyben a Magyar Energia Hivatal vizsgálódott.
Az E.ON vis maiorra hivatkozva akkor azt közölte: nem téríti meg a lakossági károkat. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége viszont kötbért fizettetne a céggel.
A cég később, április elsején közölte: méltányossági alapon az elosztói díjból utólagos engedményt nyújt azon ügyfeleinek, akik hosszabb ideig maradtak áram nélkül a 2009. január 27. és 2009. február 2. között bekövetkezett üzemzavarok során Vas, Zala és Somogy megye egyes részein.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.