Az átadott útszakasz nemcsak a településen élők hétköznapjait teszi élhetővé, hanem - más, a térség életét jelentősen befolyásoló infrastrukturális beruházásokhoz kapcsolódva - fontos eleme térségi felzárkóztatásnak is.
A mellékutak Észak-Alföldi Operatív Program (ÉAOP) által finanszírozott 2007-2008-as felújítási programját a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezeli projektgazdaként. A régióban összesen húsz, ebből Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 11 projekt keretében újulnak meg idén a négy és öt számjegyű utak. A felújítások megtervezésekor előnyben részesítették azokat a szakaszokat, ahol más, jelentős egyéb beruházások is kapcsolódhatnak. Így került sor a Tuzsér melletti bekötőút felújítására.
A záhonyi térségben 2007-ben született kormánydöntés ipari-logisztikai terület létrehozására. A program célja, hogy a meglévő alapokon olyan infrastruktúrával rendelkező gazdasági térség alakuljon ki, amely támogatja a logisztikai ipar - elsősorban áruelosztó központok -, továbbá a nyersanyag- és félkésztermékipar letelepedését, működését. Egy nemzetközi árufuvarozási tanulmány a vasúti átkelőhely forgalmára a jövőben a szlovákiai Ágcsernyővel együtt 2020-ig 80-150 százalékos növekedést jelzett. A záhonyi térség a gazdaságfejlesztési program segítségével még inkább alkalmas lesz logisztikai, áruelosztó központok kialakítására.
A program kiemelt eleme a térség belső közúti és vasúti infrastruktúrájának rendbetétele és átalakítása. Az Európai Uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció keretében újítják fel a leromlott vasúti hálózat mintegy 43 kilométer hosszú szakaszát. Ugyanígy a jelenlegi utak felhasználásával és új településelkerülő szakaszok megépítésével a Záhony és Zsurk, valamint Fényeslitke közötti észak-déli, elsősorban a teherforgalmat szolgáló út is felújításra kerül, amely a vasút mellett külön kapcsolatot biztosít a 4-es főúthoz.
A záhonyi projekt keretében ide települő ipari létesítmények megnövekedett teherszállítási és tömegközlekedési igényeit a leromlott közúthálózat tartósan már nem tudja kiszolgálni, ezért volt kiemelten fontos a most átadott útszakasz felújítása. Ez azonban nem jelenti a felújítások végét, a térségben több mellékút is megújul a tuzséri bekötőút átadása után.
Az utóbbit a közbeszerzésen nyertes Magyar Aszfalt Kft. újította fel. A beavatkozás teljes költsége 58 millió forint volt. A felújítás keretében az utat kiszélesítették, átépítették a 4-es úthoz csatlakozó csomópontot, megerősítették az aszfaltburkolatot. Ezeken a munkálatokon túlmenően kitisztították az árkokat és átereszeket, kijavították és szabványosították az autóbuszmegállókat, növényeket ültettek, valamint rendbe tették a padkákat is. Az útszakaszon vasúti keresztezés is található.
A projekt közvetlen haszonélvezőinek száma megközelítőleg négyezer fő. A térségi összeköttetést és elérhetőségeket is figyelembe véve a közvetve és közvetlenül érintettek száma összesen mintegy 11 ezerre becsülhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.