BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elindult a záhonyi „zászlóshajó”

Rövid, de nagyon fontos út újult meg Tuzsérnál. Az alig 1,3 kilométer hosszú bekötőút - ahol most végeztek a műszaki átadással -, az európai uniós finanszírozással folyó Szabocs-Szatmár-Bereg megyei útfelújítások egyik legjelentősebb állomása.

Az átadott útszakasz nemcsak a településen élők hétköznapjait teszi élhetővé, hanem - más, a térség életét jelentősen befolyásoló infrastrukturális beruházásokhoz kapcsolódva - fontos eleme térségi felzárkóztatásnak is.

A mellékutak Észak-Alföldi Operatív Program (ÉAOP) által finanszírozott 2007-2008-as felújítási programját a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezeli projektgazdaként. A régióban összesen húsz, ebből Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 11 projekt keretében újulnak meg idén a négy és öt számjegyű utak. A felújítások megtervezésekor előnyben részesítették azokat a szakaszokat, ahol más, jelentős egyéb beruházások is kapcsolódhatnak. Így került sor a Tuzsér melletti bekötőút felújítására.

A záhonyi térségben 2007-ben született kormánydöntés ipari-logisztikai terület létrehozására. A program célja, hogy a meglévő alapokon olyan infrastruktúrával rendelkező gazdasági térség alakuljon ki, amely támogatja a logisztikai ipar - elsősorban áruelosztó központok -, továbbá a nyersanyag- és félkésztermékipar letelepedését, működését. Egy nemzetközi árufuvarozási tanulmány a vasúti átkelőhely forgalmára a jövőben a szlovákiai Ágcsernyővel együtt 2020-ig 80-150 százalékos növekedést jelzett. A záhonyi térség a gazdaságfejlesztési program segítségével még inkább alkalmas lesz logisztikai, áruelosztó központok kialakítására.

A program kiemelt eleme a térség belső közúti és vasúti infrastruktúrájának rendbetétele és átalakítása. Az Európai Uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció keretében újítják fel a leromlott vasúti hálózat mintegy 43 kilométer hosszú szakaszát. Ugyanígy a jelenlegi utak felhasználásával és új településelkerülő szakaszok megépítésével a Záhony és Zsurk, valamint Fényeslitke közötti észak-déli, elsősorban a teherforgalmat szolgáló út is felújításra kerül, amely a vasút mellett külön kapcsolatot biztosít a 4-es főúthoz.

A záhonyi projekt keretében ide települő ipari létesítmények megnövekedett teherszállítási és tömegközlekedési igényeit a leromlott közúthálózat tartósan már nem tudja kiszolgálni, ezért volt kiemelten fontos a most átadott útszakasz felújítása. Ez azonban nem jelenti a felújítások végét, a térségben több mellékút is megújul a tuzséri bekötőút átadása után.

Az utóbbit a közbeszerzésen nyertes Magyar Aszfalt Kft. újította fel. A beavatkozás teljes költsége 58 millió forint volt. A felújítás keretében az utat kiszélesítették, átépítették a 4-es úthoz csatlakozó csomópontot, megerősítették az aszfaltburkolatot. Ezeken a munkálatokon túlmenően kitisztították az árkokat és átereszeket, kijavították és szabványosították az autóbuszmegállókat, növényeket ültettek, valamint rendbe tették a padkákat is. Az útszakaszon vasúti keresztezés is található.

A projekt közvetlen haszonélvezőinek száma megközelítőleg négyezer fő. A térségi összeköttetést és elérhetőségeket is figyelembe véve a közvetve és közvetlenül érintettek száma összesen mintegy 11 ezerre becsülhető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.