A tanúsítvány alapján a MÁV Cargo Zrt. mozdonyokat üzemeltethet és mozdonyvezetőket alkalmazhat. Mindez lényeges változást hozhat a vállalat működésében és gazdálkodásában.
A MÁV Cargo Zrt. korábban nem rendelkezett saját vontatási kapacitással. A 2006-ban, MÁV leányvállalataként alapított, majd 2008-ban privatizált MÁV Cargo Zrt. a vasúti árufuvarozási tevékenységéhez szükséges vontatási kapacitást kizárólag szolgáltatásként vásárolhatta meg, elsősorban a MÁV leányvállalatától, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt-től, a mozdonyok üzemben tartását és javítását pedig a MÁV-Gépészet Zrt-től.
A MÁV Cargo Zrt. vontatási szolgáltatásainak nagy részét továbbra is a MÁV-TRAKCIÓ Zrt-től vásárolja. A két vállalat egyébként nemrég megállapodott a közöttük fennálló vontatási keretszerződés 2012 végéig történő meghosszabbításáról.
Ez a szerződés már figyelembe veszi a MÁV Cargo Zrt. önálló vontatási képességének bővülését, amely évről-évre több saját mozdony üzembe helyezését, a későbbiekben pedig saját mozdonyvezetők alkalmazását jelenti. A MÁV Cargo Zrt. tervei szerint 2012-ben vonatainak jelentős többségét saját mozdonnyal tervezi vontatni.
A MÁV Cargo Zrt. a privatizációt követően megkezdte a saját vontató flottájának kiépítését. A Rail Cargo Austria AG, a MÁV Cargo Zrt. privatizációs szerződésében vállalt kötelezettségének részeként a legszigorúbb európai műszaki és környezeti követelményeknek megfelelő mozdonyokkal bővítette a vállalat eszközparkját.
A Cargo saját vontatási kapacitását jelentő mozdonyok 6400kW-os teljesítményétől, technológiai fejlettségétől és közel 100%-os üzemkészségétől a tulajdonosok a vállalat piaci értékének növelésén túl a mozdonyra váró vonatok számának csökkenését várják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.