A sztrájkbizottságot azért alakították, hogy ezzel is alátámasszák követeléseiket.
Ezek:
- a közösségi közlekedést érintő előkészületek azonnali felfüggesztése,
-a szükséges hatásvizsgálatok elvégzése és érdemi egyeztetés az érintett önkormányzatokkal, a vasutas munkavállalók érdekképviseleteivel;
- a vasúti közlekedés biztonságát szolgáló rendeletek haladéktalan kiadása;
A vasutasok szakszervezet közleményében hangsúlyozza, hogy már többször kifejezte aggodalmát a közösségi közlekedés, a vasúti közlekedés tervezett átalakítása miatt.
Ennek ellenére a közlekedési tárca a mai napig nem kezdett érdemi tárgyalásokat, időhúzásra törekszik, ezért ködösít. Ezen túlmenően késik a vasúti közlekedés biztonságát szolgáló szakmai rendeletek elkészítése és a vasutasok menetkedvezményét megnyugtató módon rendező szabályozás kiadása.
A MOSZ szerint a kormány úgy akar elvonni 70 milliárd forintot a közösségi közlekedéstől, ezen belül 40 milliárdot a vasúti személyszállítástól, hogy még csak kísérletet sem tett a tárca annak vizsgálatára, hogy a változtatásoknak milyen hatásuk lesz a közlekedésbiztonságra, a települések, régiók közlekedési alapellátására, a vasutas munkavállalók, a mozdonyvezetők foglalkoztatására.
A MOSZ a követelések érvényesítésében együtt kíván működni más érdekképviseletekkel, az érintett településekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.