Sajtóértesülések szerint a határozat illegálisnak minősített több milliárd eurónyi támogatást, köztük az A380-as óriás utasszállító kifejlesztését segítőt, ugyanakkor EU-források arról számoltak be, hogy az amerikai panaszok 70 százalékát elvetették.
A szabályok szerint most a két fél észrevételeket tehet a jelentéshez, és a végleges változatot csak ezt követően, legkorábban az év vége felé készítik el.
Az amerikai kormányzat és az Európai Unió öt évvel ezelőtt kölcsönösen bepanaszolta egymást a WTO előtt, jogtalan támogatások nyújtásával vádolva a másikat az Airbus, illetve az - egykoron világelső, ma már az európai gyár mögé szorult - amerikai Boeing esetében.
A Boeingre vonatkozó - uniós panasz alapján születendő - állásfoglalást a WTO várhatóan a jövő év elejére készíti el, és előzetes várakozások szerint ellenkező előjelű lesz, mint a mostani határozat.
Egy esetleges fellebbezés mindkét esetben évekig tarthat, ugyanakkor a repülőgépipar szempontjából meghatározó ítéletről van szó, amely precedenst teremthet a jövőre nézve a támogatási stratégia területén.
Európai bizottsági források a mostani határozat kapcsán arra mutattak rá, nem lehet azt várni, hogy az ítéletek kizárólag egy-egy felet marasztalnak el. Bonyolult esetről van szó, amelyben nem lehet fehéren-feketén bűnösnek vagy ártatlannak minősíteni valakit - szögezték le.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.