BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kábelen terjeszkednek tovább

Kábelpiac. Januártól TV3 néven kábelcsatornát indít Magyarországon a TV2 német tulajdonosa. Az RTL Klubhoz kapcsolódó IKO médiacsoport pedig a napokban már a tizedik új adóval tűnt fel a kábelen. Ez is jelzi, hogy a nagy tévétársaságok új utakat keresnek bevételeik növelésére. Egyre erősödő tendencia ugyanis, hogy a nem országos televíziócsatornák elszipkázzák a nagyok elől a reklámköltéseket.

Az Országos Rádió és Televízió Testülettel a nyáron megkötött új koncessziós szerződés értelmében a hazai országos kereskedelmi televíziók akár maguk is indíthatnának tematikus csatornákat, ám, mint azt az RTL Klub és a TV2 példája mutatja, inkább más utat választanak. Ennek oka egyrészt az, hogy a tematikus csatornákon a tartalom legalább 80 százalékának azonosnak kell lennie, ami életmóddal kapcsolatos, főző- vagy éppen sportműsorokra specializálódott televízió esetében könnyedén megoldható. A másik ok még nyomósabb, hiszen egy általános adón a reklámidő óránként 12 perc, míg a tematikus csatorna esetében ennek csupán a 30 százaléka.

Ezt mérlegelve döntött a TV2 tulajdonosa, a ProSiebenSat.1 (P7S1) csoport új televíziós csatorna januári indításáról. A tesztadás december közepétől lesz elérhető – tájékoztatta lapunkat Fekete Attila, a TV3 magyarországi projektvezetője. A névválasztást a P7S1 nemzetközi tapasztalatokra és saját kutatási eredményeire alapozta, és a vezető tévéknél bevett trendet követi, mely szerint számmal jelölik a csatornát. A cégcsoport magyarországi terjeszkedése következtében megjelenő új adó így kapta – a TV2 nyomán – a TV3 nevet, tudván, hogy korábban már létezett ilyen nevű csatorna a piacon. Fekete Attila elmondása szerint megvizsgálták az ehhez köthető emlékeket, és úgy vélik, nem okozhat zavart a névválasztás. A projektvezető szerint sem hátrány, sem előny nem származik abból, hogy egy korábban már használt nevet vesznek fel.

Az új adó a női nézőket célozza majd meg, ugyanis Fekete Attila szerint erre van igény és rés a piacon, valamint más országokban is kedvező tapasztalatok mutatkoztak az ilyen tematikájú csatornákkal kapcsolatban. A TV3 műsorstruktúrája három pillérre épül: a női célcsoportnak szóló prémium sorozatokkal, filmekkel, az angolszász televíziózásból ismert reality műsorokkal és dokumentumfilmekkel, 2010 tavaszától pedig saját gyártású szórakoztató magazinműsorral jelentkeznek.

Már tavaly is tervbe vették a nőknek szóló televízió hazai indítását, de a gazdasági válság miatt el kellett halasztani. A TV3 projektvezetője elmondta, hogy az eredeti elképzelésekhez képest némileg változott az adó struktúrája, amely éppen a kényszerű halasztás miatt lett sokkal kiforrottabb.

A TV2 és a TV3 között szoros együttműködés lesz, a reklámértékesítést az országos adó végzi a kábelen terjesztett női csatorna számára, közös műsorgyártás azonban nem várható. A tervekről szólva Fekete Attila elmondta: az új csatornával legalább egymillió háztartásba szeretnének eljutni, valamint vezető pozíciót kívánnak elérni a kábelcsatornák között. „Jelenleg is több kábelszolgáltatóval folynak tárgyalások, de konkrétumról még nem tudok beszámolni” – tette hozzá. AP


Az RTL klub muzsikával erősített

Az RTL Klub egyik külföldi tulajdonosa, az IKO már több kábelcsatornát üzemeltet Magyarországon, legutóbb, november 9-én a mulatós zenét kínáló Muzsika TV-t indította el.

Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese is a szigorú reklámkorlátozással magyarázza, hogy miért nyitnak a kábelcsatornák felé a külföldi tévétulajdonosok.

„A jelenlegi gazdasági környezetben nem egyszerű megtalálni azt az üzleti modellt, amelyben gazdaságilag megtérülhet egy ilyen csatorna elindítása. Bízunk benne, hogy rövidesen megváltozhat a médiatörvény, hiszen a nemzetközi televíziós piacon ma már nem csatornák, hanem csatornacsaládok versenyeznek a nézők kegyeiért” – mondta.


Róbert Ákos, az RTL Klub vezérigazgató-helyettese is a szigorú reklámkorlátozással magyarázza, hogy miért nyitnak a kábelcsatornák felé a külföldi tévétulajdonosok.

„A jelenlegi gazdasági környezetben nem egyszerű megtalálni azt az üzleti modellt, amelyben gazdaságilag megtérülhet egy ilyen csatorna elindítása. Bízunk benne, hogy rövidesen megváltozhat a médiatörvény, hiszen a nemzetközi televíziós piacon ma már nem csatornák, hanem csatornacsaládok versenyeznek a nézők kegyeiért” – mondta.

-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.