Azt mindig lehetett tudni, hogy a gépjárművek műszaki vizsgáztatásán bármi megtörténhet. Némi kenőpénz ellenében bármelyik autó forgalmijába belekerülhet az érvényesítő címke, függetlenül a járgány életkorától, műszaki állapotától, a motor és a fékek minőségétől. Sőt, még az is megtörténhet, hogy az autó ott sincs, amikor a vizsgasoron a paramétereit tesztelik. Egyszer állítólag egy autós úgy bukott le, hogy éppen akkor fotózták le Olaszországban gyorshajtásért, amikor hivatalosan az autót egy magyarországi műszaki vizsgáztatóállomás vizsgasorán ellenőrizték.
A két információ – akkor még a véletlennek köszönhetően – találkozott. Következménye persze csak az autós számára lett: újra le kellett vizsgáztatni, immár szabályosan, a járművét. A vizsgáztatóknak meg tudomásul kellett venniük, hogy ezentúl odafigyel majd rájuk a hatóság. Gondolom, halálra aggódták magukat emiatt.
Visszaélések persze mindig voltak – szögezi le a Népszabadság. Aki nem tudta felkészíteni a vizsgára az autóját, mert nem ért rá a szerelő, vagy nem volt pénze a szükséges javításokra, mindent megtett annak érdekében, hogy forgalomban maradhasson a kocsi. Ugyanez igaz a környezetvédelmi felülvizsgálatra is.
Mindezt eddig is tudtuk, talán csak a mértéke nem volt közismert. Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) operatív elnökhelyettese megdöbbentő adatokat közölt erről. A műszaki vizsgán száz autóból három-négy bukik el. Ám amikor a sikeresen levizsgáztatott 96-97 autót szúrópróbaszerűen ellenőrizték, kiderült, hogy legalább nyolc-tíz olyan van köztük, amelyeket mért paramétereik alapján nem lett volna szabad egy alapos nagyjavítás nélkül visszaengedni a forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.