BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mai visszahívás: Légzsákgondok a Hondánál

A Honda újabb 437 700 autót hív vissza a légzsákok meghibásodása miatt. A második legnagyobb japán autógyár 2008 végén jelentett be először visszahívást emiatt, ám az mindössze 4 ezer gépkocsit érintett.

A visszahívott Honda Accord és Civic szedánok légzsákjai túlzottan felfúvódhatnak vagy felrobbanhatnak, a kirepülő fémszilánkok életveszélyes sérüléseket okozhatnak – ez áll a 2008-ban kezdődő visszahívási program hátterében. A Honda akkor 4 ezer autót rendelt vissza, majd 2009 újabb 510 ezer járművet vont be. A most bejelentett, 437 700 autót érintő visszahívás már nem csak az Észak-Amerikában, hanem az Ausztráliában, Japánban, Mexikóban és Tajvanon futó autókat is magába foglalja – tudósít a BBC.

A mai bejelentés nyomán a 2001-ben és 2002-ben gyártott Accord és Civic modellek mellett az Odyssey, a Pilot, a CL, a CR-V és a 2002-es Acura TL típusok is visszahívásra kerülnek.  A légzsákok hibás működésével eddig 11 balesetet hoztak összefüggésbe.

A Honda két hónapon belül a második jelentős visszahívást jelenti be: a múlt hónapban 650 ezer ferdehátút hívott vissza világszerte, mert a Fit, Jazz, illetve City típusokban az ablakmozgató motor meghibásodása miatt tűzveszély alakulhatott ki.

A Honda részvényeinek árfolyama esni kezdett a hírek hatására. Az újabb visszahívás különösen annak fényében kínos, hogy a cég most kihasználhatná a Toyota hatalmas visszahívás-sorozatából eredő piaci hátrányt.

A második legnagyobb japán autógyár – legtöbb riválisával ellentétben – a 2008-as, válság-sújtotta évet is pluszban zárta, 2009 utolsó negyedévében pedig megháromszorozta profitját. A 2010 márciusában végződő üzleti évben a cég jelenleg 2,9 milliárd dolláros profitra számít, ez csaknem kétszerese az előző évben jelentett eredménynek. A Honda 3,4 millió autó eladását tervezi 2010-ben, 0,2 százalékkal kevesebbet, mint az előző pénzügyi évben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.