Ismeretes: a díjmentes utazásra jogosultak (a 6 év alattiak és 65 év felettiek, menekültek, hadigondozási igazolvánnyal rendelkezők) 2010. március 01-től kizárólag térítésmentes jeggyel utazhatnak a helyközi vonatokon és buszjáratokon.
A regisztrációs jegyet a jegypénztárakban vagy a járműveken lehet megvásárolni, de továbbra sem lehet minden vasútállomáson vásárolni, így sok helyen a kalauztól kell majd kérni a jegyet, a buszokhoz hasonlóan, ahol a jegyet a vezetőktől kapják az utasok. Így elkerülhetetlen lesz a buszokon a sorban állás felszálláskor, ennek kiküszöbölésére a közösségi közlekedési szolgáltatók szerint sincsenek meg a feltételek. Ráadásul a regisztrációs jegy nélkül utazóknak 2010. június 1. után 500 forint pótdíjat kell fizetniük. „Regisztrációs bérlet”-et nem lehet váltani, ahogy retúrjegyet sem, tehát a regisztrációs jegyet minden utazáshoz meg kell váltani.
A regisztrációs jegy bevezetésének kormányzat által megjelölt célja, hogy általa egyértelműen nyomon követhetők legyenek a közösségi közlekedéshez kapcsolódó utazások. Ily módon adatokkal szolgál majd a jellemző utazási távolságokról, a csúcsidőszakokról, így bevezetése segíthet a menetrendek előkészítésében is.
Ehhez képest a FEOSZ információi szerint a jegypénztárakban nem rögzítik, hogy az utasok mikor, hova utaznak, hiszen hiába tartalmazza a vonatjegyek többsége az útvonalat, a pénztárgépek többsége csak az eladott jegyek darabszámáról vezet statisztikát. A vonaton, illetve a buszon vásárolt jegyek esetében pedig ez a fajta rögzítés fel sem merülhet. Továbbra sem lehet majd tudni, hogy melyik vonalon, mely időszakban, milyen távolságon, milyen szolgáltatást igénybe véve, hányan utaznak. A statisztikákból legfeljebb annyi látszik majd, hogy hány regisztrációs jegyet adtak el, amire pedig felesleges elkölteni éves szinten hozzávetőleg másfél-kétmilliárd forintot becsült üzemeltetési költségként - állítják a fogyasztóvédők.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége várja az utasok tapasztalatait, hogy minél hamarabb továbbítani tudja azokat, mind a közösségi közlekedési szolgáltatók, mind a minisztérium felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.