A 2008 végén a Rail Cargo Austria AG által privatizált vállalat az elmúlt évben megkezdte munkaszervezetének, valamint munkafolyamatainak gyökeres átalakítását, miközben kialakította a vasúti értékteremtés legfontosabb tevékenységeit és eszközrendszerét.
Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: „A privatizáció óta végrehajtott változások és a csaknem tízmilliárdos nagyságrendű korszerűsítések eredményeként vállalatunk fejlődésének új korszakába lépett: önálló képességekre tett szert, javította szolgáltatásainak minőségét és látványosan csökkentette működési költségeit”. Hangsúlyozta: „A vállalat hagyományai, tapasztalata és szaktudása a MÁV Zrt.-vel való közös múltban gyökerezik. Az új tulajdonosi szerkezetben ezekre építve állítottunk magunk elé új célokat és fogalmaztunk meg új küldetést. Vállalatunk munkaszervezete, eszközparkja és versenyképessége lényegesen eltér a privatizáció előtti állapottól. Mindezen változásokat nevünk megváltoztatásával kívánjuk hangsúlyozni”.
A Rail Cargo Hungaria Zrt. a Rail Cargo Austria Csoport tagjaként Európa harmadik legnagyobb vasúti árufuvarozó vállalatának része. Friedrich Macher, a Rail Cargo Austria igazgatósági tagja Budapesten kijelentette, hogy magyar leányvállalatával közösen a cégcsoport a délkelet-európai vasúti árufuvarozási piac vezetőjévé vált. „A két vállalat a jövőben tovább folytatja az áruszállítás optimalizálását a Nyugat- és a Délkelet-Európa, valamint a FÁK országok eltérő vasútrendszerei között. Ezen kívül a Rail Cargo Hungaria jelentős szerepet fog betölteni a délkelet-európai országok kombinált forgalmában. Ezzel megerősödik a Rail Cargo Austria vállalatcsoport pozíciója a Duna-közlekedési folyosóban, és nem csupán Ukrajna felé, hanem egészen a Fekete-tengerig és a Balkán térségbe jön létre folyamatos kapcsolat”.
Az osztrák tapasztalatokra építve a magyar vállalat 2009 második felében megkezdte szervezetének teljes átalakítását. Olyan átfogó strukturális és technikai változásokat hajtott végre, amelyek folyamatosan emelik a szolgáltatások minőségét és csökkentik a megvalósításhoz szükséges költségeket. Ezeknek az intézkedéseknek köszönhetően a Rail Cargo Hungaria Zrt. működése már lényegesen eltér a MÁV Cargo Zrt. privatizációja előttitől.
A MÁV Cargo Zrt. 2009-ben csaknem 32 millió tonna árut továbbított, mintegy 10 millió tonnával kevesebbet, mint az azt megelőző évben. A fuvarozási igények megközelítőleg 25 százalékos csökkenése arányos hatást gyakorolt az értékesítési árbevételre is, amely 2009-ben az előzetes adatok alapján 67,5 milliárd forint körül alakul (2008: 86 milliárd forint). Ugyanakkor a magyar leányvállalat gyakorlatilag változatlan, mintegy 3200 fős átlagos állományi létszámmal dolgozott és a válságot követő időszakra készülve milliárdos nagyságrendben hajtott végre a működés korszerűsítését szolgáló beruházásokat.
A Rail Cargo Hungaria új jövőképet fogalmazott meg és újradefiniálta küldetését is. A mai bejelentés értelmében a Rail Cargo Hungaria a közép- és délkelet-európai térség piacvezető árufuvarozási vállalatcsoportja, a Rail Cargo Austria Csoport kiemelkedően fontos tagja. Büszkén vállalja a híd szerepét a régióban, amelyre anyavállalatával közösen egyedülálló szakmai tudása, innovatív logisztikai megoldásai teszik alkalmassá. A vállalat megrendelői ellátási láncát megbízhatóan, költséghatékony és környezetbarát módon, stratégiai partnerségre törekedve optimalizálja. A Rail Cargo Hungaria a vasút-logisztika nemzetközileg aktív szakértő vállalataként innovatív vasúti árufuvarozási megoldásaival egy élhetőbb emberi környezetért dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.