„Az egyiptomi piacra lépés stratégiai jelentőséggel bír, hiszen ebben az országban óriási lehetőségek rejlenek az önkiszolgáló nagykereskedelem számára” - mondta Joël Saveuse, a Metro Cash & Carry Europa / MENA vezérigazgatója, a METRO Csoport igazgatóságának tagja. „Büszkék vagyunk nemzetközi sikereinkre, meg vagyunk győződve arról, hogy a B2B megközelítés egyaránt kedvezően hat majd a profi célcsoportokra, illetve a helyi közösségekre is” - tette hozzá.
Az első egyiptomi Metro Cash & Carry áruház El Salam City-ben nyílik a fővároshoz közel, 7,000 m²-es eladótérrel és 20,000 terméket tartalmazó széles választékkal. Közel 250 helyi munkavállaló kapott munkát, akik már átestek a feladataikhoz szükséges képzéseken.
A helyi közösségek támogatása nem merül ki a beruházásban, illetve a munkavállalók foglalkoztatásában. A professzionális vevők széles termékpalettából válogatva tudják saját vállalkozásukat versenyképesebbé tenni. A helyi beszállítók is profitálnak az áruház megnyitásából, hiszen a termékek 90 százaléka származik helyi beszállítóktól. Ezen felül a vállalat jelentősen hozzájárul a legmodernebb ellátási lánc és logisztika megteremtéséhez, a legmagasabb minőségi előírások betartásához, valamint a helyi farmerek oktatásához.
Az egyiptomi áruház megnyitása újabb mérföldkő a Metro Cash & Carry nemzetközi piaci szerepének erősítésében. Ez az első áruház sikeresen példázza a vállalat elkötelezettségét a régióban, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában - áll a társaság közleményében. Amennyiben minden külső körülmény a tervek szerint alakul – földterületek vásárlása és az azok beépítéséhez szükséges engedélyek beszerzése – a vállalat középtávon még 10 áruház megépítését látja reálisnak nagyobb városokban, gazdasági centrumokban Egyiptom területén. Hosszú távon ez a szám elérheti a 20 áruházat is. 2010-ben még két áruház épül, a beruházás értéke közel 15 millió euró.
A Metro Cash & Carry célcsoportjai professzionális vevők: többek között hotelek, éttermek, vendéglátó egységek, étkezdék, valamint kis- és középvállalkozások, irodák, intézmények. A termékek nagy része raklaposan, nagy kiszerelésű formákban elérhető. Ezzel a professzionális vevők mindent beszerezhetnek egy helyen – az ismert világmárkáktól a vonzó sajátmárkás termékeken át, egészen a nemzeti és regionális specialitásokig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.