A Brüsszelben kiadott közlemény szerint, noha a döntés nagyrészt az EU mellett tör lándzsát és az amerikai igények nagy részét elveti, annak vannak olyan vonatkozásai, amelyek korrekcióra vagy tisztázásra szorulnak.
A washingtoni panasz hatására júniusban nyilvánosságra hozott 1 200 oldalas döntésében a WTO közölte, hogy az EU tagállamoknak le kell állítaniuk az Airbus utasszállító gépek fejlesztésére és exportjára szánt támogatások folyósítását.
Brüsszel jelezte, fellebbezésében megtámadja azt a megállapítást, mely szerint az A380-as Airbus részére nyújtott támogatás exportszubvenció és ezért törvénytelen. Vitatja a döntésnek azt a részét is, miszerint oksági összefüggés van az Airbusnak nyújtott támogatás és annak a Boeingre gyakorolt negatív hatása között.
A WTO egy hat évvel ezelőtt, az Egyesült Államok által benyújtott panasz nyomán kezdett vizsgálatot az ügyben, de a döntést csak a közelmúltban hozták nyilvánosságra. A szervezet szerint az európai kormányok tisztességtelen módon finanszírozták az EADS-t kockázatmentes kölcsönök, valamint a kutatás és az infrastruktúra finanszírozása révén.
Az EADS és a Boeing, és ezzel az Európai Unió és Washington közötti vita a közelmúltban újra fellángolt, ugyanis az európai repülőgépgyártó azt állítja, hogy az amerikai fél úgy írt ki egy 35 milliárd dolláros, szállító repülőre vonatkozó pályázatot, hogy az a Boeingnek kedvezzen. Az Airbus gyártója és amerikai partnere, a Northrop Grumman idén márciusban bejelentette, hogy az állítólag tisztességtelen feltételek miatt visszavonja ajánlatát. Karel De Gucht, az EU kereskedelmi biztosa korábban úgy nyilatkozott, a vitatkozó felek helyzete csak akkor válik világossá, ha a WTO a Boeing ügyében is dönt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.