A Renault-Nissan tíz közepes méretű terepjáró, és szedán esetén tervezi a közös alaplemez bevezetését. Emellett a cégek mintegy hetven alkatrészt standardizálására készülnek, beleértve az ablakokat, és a fékeket is - jelenti az AFP.
A Nikkei úgy tudja, hogy ezekkel a takarékossági intézkedésekkel a két cég mintegy 30 százalékkal csökkenti a közepes méretű autók gyártási költségeit. A japán üzleti lap szerint a közös alaplemezekkel történő gyártás 2013-ban indul meg, és a két vállalatot tekintve évente 1,5 millió autót érint majd – ez a cégcsoport múlt éves termelésének negyedének felel meg.
A tervek szerint a Nissan X-Trail és a Dualis, valamint a Renault Fluence és Mégane modelljei épülnek majd közös alaplemezre.
A Renault 44 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a harmadik legnagyobb japán autógyárban, míg a Nissan a francia cég 15 százalékát birtokolja. A két vállalat 2009 óta a teljes alkatrész- és alapanyagvásárlását a közös konszernen keresztül bonyolítja. Mivel azonban a két márka modelljei eddig csak nyolc elemben egyeztek, a cégcsoport takarékossági lehetőségei eddig korlátozottak voltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.