Budapest egyfajta "közelharcot" vív az osztrák szövetségi vasúttal (ÖBB) annak leányvállalata, a Rail Cargo Hungaria miatt - írja a Die Presse című bécsi lap. Az ÖBB főnöke, Christian Kern ugyanis bírálattal illette a vasúti pályahasználati díj hirtelen megemelését. Szerinte ez az egyik fontos oka annak, hogy az ÖBB teheráru-forgalmat lebonyolító leányvállalata, a Rail Cargo Austria (RCA) ennyire mélyen veszteséges lett.
Völner Pál, a magyar infrastrukturális ügyekben illetékes államtitkár viszont most ellentámadásba lendült. Az ő üzenete az, hogy a vasúti díjszabások 2004 óta gyakorlatilag nem változtak. A jövő évi változtatásnál pedig az alapszolgáltatások, mint az pályaudvarok használata, még olcsóbbak is lesznek. Erre következett a nagy "Azonban" - írja az osztrák lap. Ezért törölni kell az állami szubvenciókat, "a tárca nem támogathat a magyar adófizetők pénzéből külföldi magántulajdonban lévő vállalatokat."
A 2008-ban az MÁV-nak a RCA részére eladott fuvarozási leányvállalatára gondolt. Schváb Zoltán, Völner helyettese kapott megbízást arra, hogy minden vasúti fuvarozóval "valamennyi érintett fél számára elfogadható megoldást" találjanak - írja a Die Presse.
Csütörtökön a vasúti áruvarozással foglalkozó CER Hungary Zrt. magyar magán vasúttársaság levélben fordult az Európai Unió közlekedési, valamint versenypolitikai biztosaihoz a vasúti árufuvarozási piac torzulása miatt - mondta Horváth László, a társaság elnök-vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
A Siim Kallas közlekedési és Joaquín Almunia versenypolitikai biztosnak csütörtökön elküldött levélben arra hívják fel a figyelmet, hogy néhány tagországban az állam támogatja a vasúti árufuvarozást, és ezzel beavatkozik a liberalizált piac működésébe, hátrányos helyzetbe hozza a profitorientált társaságokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.