Az ajánlatkérő NIF az ellenértéket nettó 10.520.137.767 forintra becsülte. A felhívásra két ajánlat érkezett, de ezek összegét nem tartalmazza a közlemény. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lett volna a nyertes, úgy hogy értékeléskor az ár 90, a többlet garancia és az előbbre hozott átadás pedig 5-5 súlyszámot ért.
A Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti szakasz bruttó 119 milliárd forintos, azon belül 85 százalékos európai uniós, s 15 százalékos hazai támogatással újul meg. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. korábbi tájékoztatása szerint a projekt magába foglalja a vasúti infrastruktúra fejlesztését, a kapacitás és a biztonság növelését. A felújítást követően a szakasz megfelel majd a modern közlekedési rendszerekkel szemben támasztott európai követelményeknek.
A vasútvonal Tárnok-Székesfehérvár közötti szakaszán már előrehaladtak a kivitelezési, felújítási munkák. Az ország második legforgalmasabb, - a Boba és Budapest közötti nemzetközi forgalmat, valamint a Balaton és a Velencei-tó nyári utasforgalmát is lebonyolító vasútvonalán naponta irányonként több mint 100 vonat közlekedik. A szakasz sem a szerelvények tengelyterhelése, sem megengedett hosszúsága, illetve a vonatbefolyásoló rendszer tekintetében nem felel már meg az európai elvárásoknak.
A felújítás során átépítik, s óránként 160 kilométer sebességgel való közlekedésre teszik alkalmassá Budapest-Kelenföld-Tárnok és Tárnok-Székesfehérvár között a vasúti pályákat, európai vonatbefolyásoló biztonsági rendszert telepítenek, felújítják a vonalszakasz villamos- és távközlő rendszert, s részben felújítják a Budapest-kelenföldi állomást. Továbbá akadálymentesítik az állomásokat, s 20 kilométeres szakaszon a kapacitáshiány megszüntetése végett második vágányt építenek ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.