Az új generációs webkettes alkalmazásokkal szemben alapvető elvárás az interaktivitás és a mobilitás. Chris Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a konferencia nyitó előadásában azt mondta, hogy a következő évtized közepére 50 milliárd eszközt köt majd össze a világháló. Ez az újabb netes robbanás megköveteli a sávszélesség növelését és a tartalmi szolgáltatások fejlesztését, használatuk könnyítését. A Magyar Telekom vezérigazgatója most úgy látja, hogy a valódi digitális társadalom 2025-re teljesedik ki.
Keresni és találni hatékonyan, tévedés nélkül
A fejlődési szakaszban lévő digitális társadalom egyre többet vár el a különböző internetes keresőktől. A Google keresés-fejlesztési csoportjának vezetője legfőbb igényként a frissességet határozta meg. Behshad Behzadi előadásában arról beszélt, hogy a leggyakrabban használt egyszerű keresési mód sokszor félrevezető eredményt adhat a felhasználónak. Adott esetben frissnek tüntethet fel egy tartalmat, pedig az már elavult. Az ilyen és ehhez hasonló megtévesztő találatok kiszűrése a keresés-fejlesztés egyik célja. A másik fontos kutatási irány, hogy miként lehet a keresést a felhasználó gondolkodásmódjához igazítani.
Feloldani a gátlásokat, fel a netre kkv-k
A magyar kisvállalkozói világban nem a frissesség a gond, hanem az információhiány. Az említett cégek mindössze 40 százalékának van saját honlapja, pedig a magyar internetezők 88 százaléka már a neten keresi meg a szükséges szolgáltatást. Ez az eredménye a Budapest Bank és Google Magyarország kutatásainak, ezért a két cég a kisvállalkozások fejlődésének segítésére létre hozta a „Neten a cégem” programot. Erdei Zsuzsa a Budapest Bank termékfejlesztési vezetőjének és Heal Edina a Google Magyarország vezetőjének közös előadásából kiderült, hogy a cégfejlesztési programjuk többek között ingyenes honlap készítést, online hirdetést és banki szolgáltatásokat kínál.
Ötlet és megvalósítás, a közösségi média segítségével startup vállalkozásoknak
Egy jó ötletet meg lehet valósítani akár másnap, de a legjobb csak egy hét múlva érik be. Ezzel a mottóval beszélt a super-marmite.com egyik alapítója a startup vállalkozások és a közösségi média kapcsolatáról. A párizsi Olivier Desmoulin tavaly októberben indította társaival a super-marmite.com oldalt. Az ötlet az volt, hogy összehozzák azokat, aki szeretnek jókat enni, főzni. A vállalkozás beindításához és fejlesztéséhez a közösségi média reagálási gyorsaságát használták. Ez a módszer lehetőséget adott arra, hogy kihasználva a közösségi hálózatokban rejlő azonnali visszacsatolást fejlesszék a vállalkozást. Az októberi indulás óta már több ezres táboruk van.
Reménytelen e-könyv piac Magyarországon?
Nem lesz egyhamar kiugrásszerű fejlődés a magyar e-könyv piacon. A Web2.0 Symposium- Barcamp Budapest konferencián az e-könyv piac egyes szereplőinek kerekasztal beszélgetésén abban egyetértettek, hogy a magyar piac mérete miatt nem képes fenntartani 3-4 féle rendszert. Ráadásul a kiadóknál is ellenállásba ütköznek az elektronikus könyvvel foglalkozó cégek. A beszélgetők abban is egyetértést mutattak, hogy a beszerezhető eszközök – e-könyv olvasók – még mindig túlságosan drágák az átlagos magyar fogyasztó pénztárcájának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.