BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmadszor is robbant az internet

Újabb robbanás előtt áll az internet, a következő években ötven milliárd eszköz kapcsolódik majd össze a világhálón. A forradalmi változás előjeleiről és kihasználásának lehetőségeiről is szólt a Web 2.0 Symposium-Barcamp Budapest konferencia.

Az új generációs webkettes alkalmazásokkal szemben alapvető elvárás az interaktivitás és a mobilitás. Chris Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a konferencia nyitó előadásában azt mondta, hogy a következő évtized közepére 50 milliárd eszközt köt majd össze a világháló. Ez az újabb netes robbanás  megköveteli a sávszélesség növelését és a tartalmi szolgáltatások fejlesztését, használatuk könnyítését. A Magyar Telekom vezérigazgatója most úgy látja, hogy a valódi digitális társadalom 2025-re teljesedik ki.

Keresni és találni hatékonyan, tévedés nélkül

A fejlődési szakaszban lévő digitális társadalom egyre többet vár el a különböző internetes keresőktől. A Google keresés-fejlesztési csoportjának vezetője legfőbb igényként a frissességet határozta meg. Behshad Behzadi előadásában arról beszélt, hogy a leggyakrabban használt egyszerű keresési mód sokszor félrevezető eredményt adhat a felhasználónak. Adott esetben frissnek tüntethet fel egy tartalmat, pedig az már elavult. Az ilyen és ehhez hasonló megtévesztő találatok kiszűrése a keresés-fejlesztés egyik célja. A másik fontos kutatási irány, hogy miként lehet a keresést a felhasználó gondolkodásmódjához igazítani.

Feloldani a gátlásokat, fel a netre kkv-k

A magyar kisvállalkozói világban nem a frissesség a gond, hanem az információhiány. Az említett cégek mindössze 40 százalékának van saját honlapja, pedig a magyar internetezők 88 százaléka már a neten keresi meg a szükséges szolgáltatást. Ez az eredménye a Budapest Bank és Google Magyarország kutatásainak, ezért a két cég a kisvállalkozások fejlődésének segítésére létre hozta a „Neten a cégem” programot. Erdei Zsuzsa a Budapest Bank termékfejlesztési vezetőjének és Heal Edina a Google Magyarország vezetőjének közös előadásából kiderült, hogy a cégfejlesztési programjuk többek között ingyenes honlap készítést, online hirdetést és banki szolgáltatásokat kínál.

Ötlet és megvalósítás, a közösségi média segítségével startup vállalkozásoknak

Egy jó ötletet meg lehet valósítani akár másnap, de a legjobb csak egy hét múlva érik be. Ezzel a mottóval beszélt a super-marmite.com egyik alapítója a startup vállalkozások és a közösségi média kapcsolatáról. A párizsi Olivier Desmoulin tavaly októberben indította társaival a super-marmite.com oldalt. Az ötlet az volt, hogy összehozzák azokat, aki szeretnek jókat enni, főzni. A vállalkozás beindításához és fejlesztéséhez a közösségi média reagálási gyorsaságát használták. Ez a módszer lehetőséget adott arra, hogy kihasználva a közösségi hálózatokban rejlő azonnali visszacsatolást fejlesszék a vállalkozást. Az októberi indulás óta már több ezres táboruk van.

Reménytelen e-könyv piac Magyarországon?

Nem lesz egyhamar kiugrásszerű fejlődés a magyar e-könyv piacon. A Web2.0 Symposium- Barcamp Budapest konferencián az e-könyv piac egyes szereplőinek kerekasztal beszélgetésén abban egyetértettek, hogy a magyar piac mérete miatt nem képes fenntartani 3-4 féle rendszert. Ráadásul a kiadóknál is ellenállásba ütköznek az elektronikus könyvvel foglalkozó cégek. A beszélgetők abban is egyetértést mutattak, hogy a beszerezhető eszközök – e-könyv olvasók – még mindig túlságosan drágák az átlagos magyar fogyasztó pénztárcájának.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.