A hajózási érdekeket képviselő szervezetek által idézett statisztikák szerint a magyar belvízi export-import áruforgalomnak 15, a belföldi személyforgalomnak pedig hatvan százalékát bonyolítják hazánkban bejegyzett és adózó, itthoni hajósokat foglalkoztató vállalkozások, a hazai kikötőkben megforduló mintegy 9500 hajónak pedig harminc százaléka futott magyar lobogó alatt tavaly.
Az iparági szakemberek szerint a Duna hajózhatóságának fejlesztése a magyar logisztikai cégeknek és a külkereskedelemnek is érdeke, mivel az olcsóbbá tehetné a szállítást. A folyó rossz állapota miatt a hajókat nem lehet teljesen kihasználni, ami csökkenti a magyar áruk versenyképességét, és összességében áttételesen 9-10 milliárd forint veszteséget okoz gazdaságunknak.
Szakértők szerint vízlépcsők nélkül nem lehet jelentősen javítani a folyó hajózhatóságát, ráadásul azokra több más szempontból is szükség lenne. Egyrészt javítanák a vízmegtartó képességet, és így garantálnák az ország ivóvízkincsének megmaradását, másrészt jelentős energiatermelési potenciált jelentenek: számításuk szerint két vízerőművel „paksnyi” energiát lehetne előállítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.