A biztos azt is kifogásolta, hogy amikor a panaszok hozzá érkeztek, az ügyintézési határidő a fogyasztóvédelmi eljárásban még negyvenöt munkanap volt, az idén azonban három hónapra emelkedett. (A törvényben előírt határidőt a jogalkotó változtatta meg.)
A felügyelet az ombudsman közleménye szerint arra hivatkozott, hogy a fogyasztói beadványok száma a gazdasági és pénzügyi válság hatására a korábbihoz képest a többszörösére emelkedett. A korábbi vezetés emellett olyan ügyeket is kivizsgáltatott, amelyek nem tartoztak hatáskörébe. Mindezen feladatok együttes teljesítése a felügyelet kapacitásának változatlanul maradásával, a jogszabályban előírt határidőn belül nem volt lehetséges. A 2010. július 1-jétől hivatalban lévő új vezetőség azonban megtette a szükséges intézkedéseket a felhalmozódott ügyek rendezésére, mégpedig az előírt határidőn belül – tájékoztatta a biztost a PSZÁF.
A felügyelet válaszát az ombudsman nem fogadta el. Ezt azzal magyarázta, hogy a panaszok nagy száma és a személyi feltételek szűkössége nem mentesítheti a közigazgatási szervet a törvényben előírt ügyintézési határidő betartása alól. Az ügyfél érdeke, hogy a sérelmezett hitelintézeti magatartást mielőbb kivizsgálják, és az eljárás ésszerű időn belül befejeződjön – foglalta össze véleményét Szabó Máté.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.