BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszapattant a reklámpiac

Több mint tíz és fél százalékkal, 503 milliárd dollárosra nőtt 2010-ben a globális reklámpiac – derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből. A fellendülésben nagy szerepe volt a nyáron megrendezett futball-világbajnokságnak, valamint az autóipar talpra állásának is.

„A FIFA-világbajnokság focirajongók százmillióit ültette a képernyők elé múlt nyáron, ez pedig a hirdetők érdeklődését is felkeltette, akik jelentős összegeket költöttek a megnyerésükre. A sportesemény ideális alkalom volt a reklámozók számára, hogy viszszatérjenek a piacra, ami számos országban megnövelte a reklámköltéseket” – magyarázta Randall Beard, a Nielsen illetékese. Európában – ahol különösen népszerű a labdarúgás – több országban is 10 százalék fölött bővült a reklámköltés, például Nagy-Britanniában és Franciaországban, míg az Egyesült Államokban volt az egyik leglassabb, 5,6 százalékos emelkedés. „A vizsgált 37 ország közül 23-ban két számjegyű volt a növekedés, ami bizonyítja, hogy visszatért a hirdetők bizalma” – mondta a szakértő.

Iparági bontásban abban a két szektorban – az autóiparban és a pénzügyi ágazatban – bővült tavaly legjobban a reklámköltés, amelyet a leginkább sújtott egy évvel korábban a világgazdasági válság. Előbbiben 20,3, utóbbiban 17,9 százalékkal nőtt a hirdetésekre szánt összeg, ráadásul a 20 legnagyobb globális hirdető cég közül hat autógyártó volt.

A hagyományos médiatípusok közül mindegyiknél nőtt a reklámköltés 2010-ben. Tévés reklámokra 13,1 százalékkal többet költöttek a hirdetők, mint egy évvel korábban, így a teljes részesedése a televízióknak 60,6 százalékról 62 százalékra nőtt a piacon belül. A rádiós költések 8,5 százalékkal, míg a napilapok hirdetési összege 7 százalékkal, a magazinoké pedig 4,9 százalékkal bővült az elmúlt évben. N. M.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.