„A FIFA-világbajnokság focirajongók százmillióit ültette a képernyők elé múlt nyáron, ez pedig a hirdetők érdeklődését is felkeltette, akik jelentős összegeket költöttek a megnyerésükre. A sportesemény ideális alkalom volt a reklámozók számára, hogy viszszatérjenek a piacra, ami számos országban megnövelte a reklámköltéseket” – magyarázta Randall Beard, a Nielsen illetékese. Európában – ahol különösen népszerű a labdarúgás – több országban is 10 százalék fölött bővült a reklámköltés, például Nagy-Britanniában és Franciaországban, míg az Egyesült Államokban volt az egyik leglassabb, 5,6 százalékos emelkedés. „A vizsgált 37 ország közül 23-ban két számjegyű volt a növekedés, ami bizonyítja, hogy visszatért a hirdetők bizalma” – mondta a szakértő.
Iparági bontásban abban a két szektorban – az autóiparban és a pénzügyi ágazatban – bővült tavaly legjobban a reklámköltés, amelyet a leginkább sújtott egy évvel korábban a világgazdasági válság. Előbbiben 20,3, utóbbiban 17,9 százalékkal nőtt a hirdetésekre szánt összeg, ráadásul a 20 legnagyobb globális hirdető cég közül hat autógyártó volt.
A hagyományos médiatípusok közül mindegyiknél nőtt a reklámköltés 2010-ben. Tévés reklámokra 13,1 százalékkal többet költöttek a hirdetők, mint egy évvel korábban, így a teljes részesedése a televízióknak 60,6 százalékról 62 százalékra nőtt a piacon belül. A rádiós költések 8,5 százalékkal, míg a napilapok hirdetési összege 7 százalékkal, a magazinoké pedig 4,9 százalékkal bővült az elmúlt évben. N. M.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.