Az IDC vállalati kutatóintézet felmérése szerint a dél-koreai Samsung megtörte a Nokia piacvezető uralmát a nyugat-európai országokban. Az intézet adatai szerint 2011 első negyedében a Samsung több telefont adott el, mint finn konkurense. A Samsung eladása egy év alatt öt százalékkal emelkedtek, míg a Nokia ugyanezen idő alatt 10 százalékos forgalomcsökkenést regisztrált a vizsgált országokban.
A Samsungnak így 29 százalékra nőtt a piaci részesedése, míg a Nokiáé 28 százalékra mérséklődött. A Nokia öt éve őrizte piacvezető szerepét a térségben. Az IDC szerint az Apple részesedése már 10 százalékra tehető.
A Nokiának eközben komoly kihívásokra kell válaszolnia: a drágább árkategóriájú okostelefonok piacán egyre kevésbé tudja felvenni a versenyt a konkurensekkel, elsősorban az Apple iPhone-jával. Egyes piackutatók szerint a Nokiát már a globális piacon is lekörözték. Az Apple ugyan mennyiséget tekintve jóval kevesebb telefont ad el, mint a Nokia, az Apple készülékei azonban jóval drágábbak is. A folyamatot mutatja az IDC azon adata, mely szerint a finn gyártó okostelefonjainak piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 41 százalékhoz képest 20 százalékra esett.
Az IDC elemzője, Francisco Jeronimo az intézet által kiadott közleményben úgy vélte: az eredmények azt mutatják, hogy milyen változékony a piac, s azt is, hogy nem szabad alábecsülni a piaci tendenciákat. A Nokia Európa egyik legelismertebb márkája, de mégis a Samsung volt az, amely előbb felismerte a piaci trendeket, s válaszolni is tudott rájuk.
A dél-koreaiak ugyanis előbb léptek az érintőképernyős készülékek irányába, s erősen koncentrált a Google Android platformjára, így erős középárkategóriás készülékekkel tudott előrukkolni.
Jeronimo szerint a Nokiának lehet erős márkaismertsége, s nagy piaci részesedése, de ha nem figyel, azt a versenytársak egy pillanat alatt elveszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.